16 kwietnia 2015

DUFF. Ta brzydka i gruba


KODY KEPLINGER

wydawnictwo: Harlequin
ilość stron: 336
format: 12,5x20 cm
data wydania: 08.04.2015
cena: 34,99 zł

Czasami zdarza mi się chwytać po książki typowo młodzieżowe i wiecie co? Wcale się tego nie wstydzę ;) Choć sama wyrosłam już z tego nastoletniego wieku kilka lat temu, a nastoletnie problemy skończyły się już dawno i choć prowadzę dorosłe, poważne życie to ani odrobinę nie przeszkadza mi to w czytaniu takich książek. Bo w końcu co mi szkodzi poczytać o szkolnych i miłosnych problemach nastolatków? Moim zdaniem to fajne oderwanie się od codziennego życia i własnych nieco poważniejszych spraw :)

Bianca to siedemnastolatka ucząca się w liceum. Jest marudna, wyszczekana, ma ostry język i dziwne poczucie humoru, na dodatek ma dwie piękne przyjaciółki i nie cierpi pozerstwa, głupoty i piszczących, uganiających się za chłopakami dziewczyn. Nie ma zamiaru zadawać się z chłopakami, bo raz już została bardzo skrzywdzona, więc wie czym to grozi. Kiedy na horyzoncie pojawia się największy przystojniak w ich szkole, który na dodatek zalicza wszystkie dziewczyny po kolei Bianca nie ma zamiaru mieć z nim zupełnie nic do czynienia. Ale to on ją zagaduje w bardzo bolesny sposób uświadamiając jej, że jest ona Duffem, czyli tą brzydszą z grupy, która na tle swoich pięknych przyjaciółek zawsze będzie wyglądała gorzej. Strasznie zabolały ją te słowa, ale tak naprawdę to Wesley ma całkowitą rację... Mimo wszystko Bianca nienawidzi go całym sercem, brzydzi się nim i nie chce go widzieć na oczy. Jednak kiedy nauczycielka dobiera ich w pary, aby napisali wypracowanie... No tak, dziewczynę spotyka "zaszczyt" pracowania właśnie z Wesley'em. Od tamtego dnia nasza główna bohaterka zaczyna czerpać niejakie korzyści z tych spotkań. Choć nadal brzydzi się tym chłopakiem i jego stylem życia to zaczyna się od niego uzależniać w sposób w jaki nie powinna. Ich schadzki są dosyć intymne. Bianca robi to tylko i wyłącznie, aby móc się zatracić, choć na chwilę zapomnieć o swoich problemach rodzinnych, o tym co się wyprawia w jej domu... Tak wykorzystuje Wes'a do własnych celów, ale jemu z pewnością wcale to nie przeszkadza...

Powiem Wam, że pochłonęłam tę książkę ekspresowo! Nie pomyślałabym, że tak mnie ona wciągnie, ale to naprawdę fajna i zabawna powieść. Jest w niej trochę pikanterii, jest trochę problemów, są też zabawne sytuacje, wkrada się nawet jakieś uczucie, jest przyjaźń, kłótnie, brak zdecydowania, podejmowanie ważnych decyzji, problemy rodzinne... Mogłabym Wam tak wymieniać i wymieniać, ale chyba najważniejsze w tym jest to, że jest ona naprawdę ciekawa :) To co, że to książka dla młodzieży? To co, że opowiada o siedemnastolatce, która jest niezdecydowana? To co, że jej problemy momentami nie wydają się zbyt poważne? Ważne jest to, że podczas czytania tej książki można się zatracić, można oderwać się od rzeczywistości i niejednokrotnie uśmiechnąć ;) Ja nie żałuję, że po nią chwyciłam, bo naprawdę dobrze się bawiłam podczas jej czytania. Teraz z niecierpliwością będę wypatrywała filmu, który powstał na podstawie tej książki. Właśnie wchodzi na ekrany polskich kin i jestem pewna, że będzie równie ciekawy jak ta powieść dlatego jak najbardziej polecam ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz