27 marca 2015

Skarbnica bajek na dobranoc


wydawnictwo: Zielona Sowa
ilość stron: 176
format: 20,5x29 cm
rok wydania: 2014
cena: 26, 91 zł


Nie wiem czy są na świecie osoby, które nie lubią baśni, ale nawet jeśli takie osoby się znajdą, to z pewnością będzie ich niewiele. Bo baśnie są po to by marzyć, by nasza wyobraźnia poszybowała hen wysoko. By zło było zawsze potępiane, dobro zwyciężało, a każda nawet najstraszniejsza historia kończyła się happy endem. To właśnie w baśniach istnieją straszne czarownice, dobre wróżki i urocze krasnoludki. Ja uwielbiam baśnie i bardzo lubię do nich wracać.

Tym razem polecę Wam więc skarbnicę bajek, które w sam raz nadają się jako lektura dla naszych brzdąców tuż przed snem. Znajdziemy tu bowiem takie historie jak Jaś i Małgosia, Księżniczka na ziarnku grochu, Osiołek, O Waligórze i Wyrwidębie, Świnopas itp. Baśni zawartych w tej książce jest 13 i każda opowiada zupełnie inną historię. I co najważniejsze, każda z nich jest naprawdę bardzo piękna. Któż bowiem nie lubił słuchać, gdy mama czytała bądź opowiadała o ślicznej królewnie zamienionej w żabkę? Lub o dzielnym ołowianym żołnierzyku zakochanym w papierowej tatareczce? Ja te wszystkie historie znam z dzieciństwa. A teraz czytając je mojej starszej córce czasem łezka kręci mi się w oku. Bo mam wrażenie, że nie dalej jak wczoraj sama byłam małą dziewczynką, która z zapartym tchem wsłuchuje się w każde słowo swojej mamy.

Odkąd istnieje nasz blog Książeczki synka i córeczki nie raz polecałyśmy Wam książki z baśniami. Jedne były grubymi księgami, w których można było znaleźć kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt pięknych historii. Inne były niewielkie, w których było ich zaledwie dwie czy trzy. Były książki konkretnych autorów jak Andersen czy bracia Grimm. Pisałyśmy także o tym jak niektóre wydawnictwa odświeżały stare klasyczne wydania zbioru bajek i baśni. Jednak ja jestem zdania, ze takich lektur w domu nigdy nie jest dość. Bo w każdej z nich zawsze można znaleźć coś nowego, innego i niepowtarzalnego. Ja na przykład w tej oto książce dostrzegłam baśnie, których dotąd nie znałam. Słyszeliście może kiedyś baśń pt "Królewna Czarodziejka"? A może znacie taką pt "Staruszka w lesie"? Bo ja jak dotąd nie.

Co więcej każda z takich ksiąg jest inna pod względem wydania. Najbardziej nie lubię tych lektur, w których nie ma pięknie opisanej baśni, tylko jest takie jak gdyby streszczenie. Miałam okazje poznać kilka takich i nie zrobiły one na mnie dobrego wrażenia. Może to i fajne dla dziecka, które nie potrafi usiedzieć w miejscu przez dłuższy czas i nie doczeka końca historii bo mu się znudzi czekanie, ale ja jestem zdania, ze to nie to samo. Tak opowiedziane baśnie nie mają tego uroku. To zupełnie co innego. W tej oto skarbnicy baśni znajdziemy przepięknie opisane bajkowe historie. Każda z nich opowiedziana jest niezwykle barwnie i pięknie. Naprawdę sama przyjemność je czytać. Ja jestem zachwycona.

No i na koniec wspomnieć muszę także o przepięknej szacie graficznej, która rzuciła mi się w oczy, gdy tylko sięgnęłam po tę lekturę. Autorem ilustracji zawartych w tej książce jest Marcin Piwowarski i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem Jego talentu. Obrazki te bowiem nadają tej księdze taki niepowtarzalny klimat. A gdy do tych wszystkich zalet dodamy jeszcze grubą sztywną okładkę, dobrej jakości gruby papier oraz atłasową zakładkę to wiemy już, że mamy do czynienia z lekturą z tak zwanej górnej półki. Mnie bardzo się ta księga podoba. Myślę, ze jest naprawdę bardzo piękna.

I choć książek z bajkami, baśniami i legendami w naszym domu jest całe mnóstwo, to i tak z przyjemnością znalazłam miejsce na kolejną. Ale nie powiem Wam jak ona się tam prezentuje, bo rzadko mam okazje widzieć ją na swoim miejscu. Zazwyczaj moje starsze dziecko trzyma ją tuż przy swoim łóżku bym co wieczór mogła jej przeczytać choć jedną z historii opisanych wewnątrz.

Baśnie od lat cieszyły dzieci na całym świecie. My sami także się na nich wychowaliśmy i wspominamy je z sentymentem. Pozwólmy zatem i naszym dzieciaczkom dobrze poznać wszystkie te historie. Na pewno będą zachwycone. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz