30 czerwca 2014

Sekretne zapiski. Minnie i ja


wydawnictwo: Zielona Sowa
ilość stron: 96
format: 16,5x21 cm
rok wydania: 2014
cena: 17,99 zł

Gdy nasze dziecko przychodzi na świat, stajemy na głowie, by zapamiętać każdy szczegół jego życia. Część rodziców prowadzi odpowiednio do tego przygotowane pamiętniki, albumy itp. Odciskamy maluchom stópki i rączki, zakładamy pudełeczka na piątki itp. Wiem, ze tak jest, bo sama osobiście robiłam każdą z wymienionych wyżej rzeczy i wciąż było mi mało. Nasza pamięć jest niestety bardzo ulotna, zatem chciałam zachować na pamiątkę każdy najdrobniejszy szczegół...

Gdy dziecko dorasta przestajemy już tak szaleć z tymi pamiątkami. Także je zbieramy, ale już w znacznie mniejszych ilościach. Nigdy jednak nie przyszło mi do głowy, by kilkulatek stworzył sobie swoją własna pamiątkę. Coś co po latach będzie mu przypominało jaki było, co robił i co lubił. A to przecież to także jest cudowną pamiątką, godną zapamiętania. Dlaczego by więc nie stworzyć właśnie czegoś takiego?

Oczywiście możemy wziąć jakiś zeszyt lub blok i tworzyć wszystko samodzielnie. Ale jeśli nie mamy pomysłów lub zdolności manualnych, a chcemy by ta nasza pamiątka była ładna i ciekawa, warto sięgnąć po odpowiednia literaturę. Trochę się rozglądałam i jak dotąd coś takiego znalazłam tylko w jednym miejscu. W ofercie wydawnictwa Zielona Sowa jest książka zatytułowana "Sekretne zapiski". Nie jest to jednak lektura do czytania lecz pamiętnik, który nasze dziecko może wypełnić zupełnie samodzielnie! Co więcej, nie musi ono mieć zdolności pisarskich, gdyż nie chodzi tu o rejestrowanie wydarzeń z jakiegoś okresu czasu. Lecz spisywaniu wspomnień, marzeń, sekretów... Zresztą zobaczcie sami.

Na początku właścicielka tego nietypowego pamiętnika musi się nam przedstawić. Napisać jak ma na imię i jak chciałaby mieć na imię. Jak inni się do niej zwracają i ogólnie wiele więcej informacji na temat imienia i pseudonimu jaki nosi. Dalej jest miejsce na zarejestrowanie najważniejszego dnia w życiu, najważniejszej osoby, o lubi a czego nie, co pomaga jej w smutku itp. Na kolejnych stronach znajdziemy także rozdział w którym nasze dziecko może zapisać wszystko na temat swojego hobby, wymienić jakie wg niej posiada słabe i mocne strony, czy tez zapisać wspomnienia dotyczące tego co zapamiętała z wczesnego dzieciństwa. 

W tym pamiętniku nie zabraknie także miejsca w stylu: moja ulubiona zabawka, bajka, książka, zabaw itp. Wspomnień z pierwszej wielkiej wyprawy, pierwszych znajomości itp. Są też informacje na temat rodziców i rodzeństwa, a także babć i dziadków. Tak w sumie jakby sie tak dobrze zastanowić, to nie wiem czego tu może brakować. Mam wrażenie, ze w tej książce jest wszystko. Włącznie z miejscem na zdjęcia, quizem, zabawą w szyfrowanie, dobrymi radami od Minnie oraz miejscami na zapisywanie sekretów, marzeń czy krótkich wspomnień.

Oprócz tego trzeba przyznać, ze pamiętnik ten jest prześliczny. Nie wiem czy to ten czerwony kolor, który nawiasem mówiąc uwielbiam - tak na mnie podziała, czy sama postać myszki Minie w środku, ale cała szata graficzna tej książki mnie zachwyciła.  Grube śliskie kartki, przepiękna szata graficzna. No po prostu napatrzeć się nie można. Już sobie wyobrażam jaki cudny będzie ten pamiętnik po wypełnieniu go przez moją Alę. Cud miód! A wspomnienie jakie cudne... ech... Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zachwycona. Gorąco polecam :)


1 komentarz:

  1. Przepiękny pamiętnik, szkoda, że moja córeczka jeszcze nie potrafi pisać.

    OdpowiedzUsuń