13 czerwca 2014

Elf i dom strachów


MARCIN PAŁASZ

wydawnictwo: Skrzat
ilość stron: 280
format: 14x19,5 cm
rok wydania: 2014
cena:  21,90 zł  17,52 zł



Kolejna książka, z serii którą uwielbiam! O Elfie i jego ludziach pisałam Wam już nie raz, nawet nie dwa, bo miałam okazję przedstawić Wam już trzy świetne części przygód Dużego, Młodego i Elfa. Każda z nich zawiera jakąś ciekawą, zwariowaną przygodę, każda jest świetna, więc nic nie mogłoby mnie powstrzymać przed zaprezentowaniem Wam tutaj kolejnej, czwartej już części z serii tych przygodowych powieści autorstwa Marcina Pałasza.

Ta zwariowana rodzinka przeżyła już wiele różnych przygód, czasem fajnych i miłych, czasem niebezpiecznych. Tym razem znowu zdarzyła się im okazja do wyjazdu, ale ten wyjazd z pewnością zapamiętają na bardzo długo ;)

Duży był pisarzem i dostał propozycję, aby wybrać się do pewnej małej miejscowości na spotkanie z dziećmi. Jednak ponieważ w tym miasteczku nie było żadnego hotelu, jedynym wyjściem było przenocowanie w malutkim, starym pensjonacie, w którym podobno straszy. Kiedy Młody się o tym dowiedział koniecznie zechciał zabrać się tam z tatą, a jak i Duży i Młody to i Elf obowiązkowo jechać musiał. Jednak przed wyprawą zaopatrzyli się w różne potrzebne urządzenia do wykrywania duchów. Jeśli mają się z nimi spotkać, a nawet mieszkać z nimi pod jednym dachem to muszą być na to odpowiednio przygotowani, prawda? Dyktafon, miernik, dwie kamery na podczerwień i dzielnego psa, który bez dwóch zdań widział tych "niewidzialnych" mieszkańców pensjonatu...

Sporo się tutaj działo. Pierwsza noc była naprawdę niepokojąca, a może nawet i przerażająca. Nasi bohaterowie nieco się bali, ale powiem szczerze, że na ich miejscu zwiałabym z takiego miejsca gdzie pieprz rośnie, tym bardziej, że wierzę w duchy i okropnie się ich boję (dobra, dobra, możecie przestać się już ze mnie śmiać ;)

Z pewnością nie będę oryginalna pisząc jak bardzo podoba mi się ta książka. Jaka ciekawa jest ta powieść, jak fajne przygody po raz kolejny przeżywają bohaterowie i jak mimo wieku nieco już nieodpowiedniego na tego typu książki, wciągnęłam się w czytanie bez reszty. Ciekawa byłam co też strasznego spotka Elfa i jego ludzi, czy duchy naprawdę okażą się duchami? Co zrobią chłopacy? Co uda im się zobaczyć? Jestem pewna, że mimo tego, że to opowieść dla dzieciaków i Was jak najbardziej by ona zainteresowała ;) Ja bardzo lubię książki tego autora, który ma na swoim koncie o wiele więcej książek niż tylko te z serii o mądrym i niezwykle zabawnym Elfie, jednak to właśnie je dzisiaj chciałabym polecić zarówno Wam jak i Waszym dzieciom. Jestem pewna, że wszystkie przygody tej rodzinki bardzo Wam się spodobają :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz