17 sierpnia 2013

Szkolna encyklopedia ilustrowana


JOHN FARNDON

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 272
format: 18x24,5 cm
rok wydania: 2013
cena: 29,90 zł


W dobie tak powszechnie znanego i ogólnie dostępnego internetu, książki zazwyczaj schodzą na dalszy plan. Jakie to wygodne wpisać hasło w google i czekać aż odpowiedź sama pojawi się na ekranie monitora. Ale powiem Wam szczerze, że ja tego nie rozumiem. Uwielbiam książki i poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania na kartach ciekawej lektury to według mnie sama przyjemność.

Mam więc nadzieję, że Alicja również podzieli moją opinię na ten temat. Jak dotąd książki są dla niej bardzo i ważne i często po nie sięga. Ale co będzie potem? Trudno powiedzieć. Ja jednak od zawsze starałam się by jej biblioteczka obfitowała ciekawe i wartościowe pozycje, które mała polubi równie bardzo co ja sama. I tak tym razem na półeczkę mojej córeczki trafiła ta oto encyklopedia.

Jest to pozycja specjalnie przygotowana z myślą o dzieciaczkach w wieku szkolnym, więc Alicji już wkrótce na pewno się przyda. A co znajdziemy wewnątrz? Oj, powiem Wam, że w zasadzie wszystko! Nie ma chyba tematu, który nie byłby tutaj poruszony. Od budowy komórki po kosmos, od zarania dziejów po czasy współczesne. Wachlarz tematyczny jest tutaj zatem ogromny, a informacje te są przedstawione w ciekawy i kompleksowy sposób. Jestem pewna, że ta publikacja zachwyci nie jednego ucznia.

A więc jedną z głównych zalet tej encyklopedii jest jej ogromny zasób wiedzy. Ale nie martwcie się, bo mimo tak dużej ilości informacji korzystanie z niej jest banalnie proste. Bo znalezienie interesujących nas zagadnień ułatwia szczegółowy i przejrzysty spis treści podzielony w takie oto działy:

- żyjący świat,
- ciało człowieka,
- kręgowce,
- bezkręgowce,
- rosliny,
- kosmos,
- ziemia,
- wiek ziemi,
- historia ludzkości,
- historia,
- nauka,
- technologie, odkrycia i wynalazki,
- społeczeństwo,
- kraje,
- część informacyjna.

Wystarczy rzut oka i już wiemy,m na której stronie szukać odpowiedzi. A gdy przejdziemy do interesującego nas działu, znajdziemy mnóstwo informacji na dany temat oraz liczne ilustracje, dzięki którym wiedza ta jest jeszcze chętniej poznawana przez małego czytelnika oraz łatwiej przyswajalna. Ogólnie rzecz biorąc muszę przyznać, że szata graficzna encyklopedii sprawia, że z przyjemnością się do niej zagląda. Ważniejsze informacje są ujęte na kolorowym tle, wszystkie zdjęcia mają krótki i jasny opis. Znajdziemy tu także wytłuszczenia w druku oraz ramki z ciekawostkami. Nic dodać, nic ująć - super!

Alicja choć jest jeszcze za mała, by zrozumieć treść tej książki z przyjemnością do niej zagląda. Dla niej wszystko to co znajduje się na kartkach tej encyklopedii jest niezwykle fascynujące. Internet jest fajny, gdy poszukujemy odpowiedzi na konkretne pytania. Książka natomiast może zainteresować dziecko tematami, o których dotąd mały człowiek nawet nie słyszał. Zatem gorąco polecam!

2 komentarze:

  1. Muszę spróbować oswajać Bubala z encyklopedią obrazkową, myślę, że nie jest za wcześnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie do siebie nie przekonuje;)

    OdpowiedzUsuń