19 czerwca 2012

Paca i podróż dookoła świata


LUDWIK JANION

wydawnictwo: Alegoria
ilość stron: 68
format: 16,5x23,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 24,90 zł


Z tą książka mam nie lada kłopot, bo tak naprawdę nie wiem co napisać. Na pewno nie mogę stwierdzić, że ów opowiadanie mi się nie podobało. To na pewno byłaby wielka przesada. Ale czy jestem tą książką zachwycona? Tego powiedzieć także nie mogę.

Paca i podróż dookoła świata to opowiadanie o pewnej dziewczynce, która postanowiła ruszyć ku wielkiej przygodzie. 

Jej wędrówka dookoła świata zawsze rozpoczyna się od przekroczenia jednej z furtek w ogrodzie przy jej domu. A tuż po przejściu na drugą stronę Paca spotyka na swej drodze wiele ciekawych postaci. Każda z nich wyróżnia się spośród innych jaką wyjątkową cechą, bardziej wyeksponowaną spośród innych. I tak dziewczyna podczas swej wyprawy poznała Lenia, Złośnika, Grubasa, Zazdrośnika, Lekkoducha, Chciwca i Pychacza. 

Cała więc książka to zbiór opowiadań, w których nasza bohaterka spotyka inną osobę, rozmawia z nią i próbuje się bawić...

Ta lektura jest zupełnie inna od tych, z którymi dotąd się spotkałam. Choć nie zachwyca - to trudno się od niej oderwać. Choć opowiadania nie kryją w sobie  żadnej tajemnicy, ani wartkiej akcji - ciekawość co będzie dalej zwycięża i trzeba ją po prostu przeczytać do końca. 

Ta książka ma swój urok. Fabuła jest prosta a sposób pisania autora bardzo przystępny. Natomiast treść opowiadań sprawia, że musimy chwilkę się zatrzymać i zastanowić. Książka opowiada o wadach i zaletach, o tolerancji i... życiu. Bo przecież my także na swej drodze również spotykamy bardzo różne osobowości, z którymi musimy jakoś się porozumieć. Zaakceptować je i starać się zrozumieć. Takie spotkania czasem wywołują u nas złość, czasem bezradność... Ale trzeba być przygotowanym, że życie takie właśnie jest.  

-Co dnia poznawałam kogoś niezwykłego. Ale najważniejsze, że mogłam się przekonać, że każdy z nich był trochę dobry, trochę zły, trochę ładny, trochę brzydki, trochę mądry, trochę niemądry – jak my wszyscy. Innych na tym świecie nie ma! – Oznajmiła Paca głośno i z przekonaniem i teraz była naprawdę z siebie dumna.
Mnie się ta książka podobała. Sądzę, że to ciekawa lektura i warto zainteresować nią swoje dziecko.  Może opowiadanie o Pacy i jej wyprawie nie zagości na półeczce ulubionych książek mojego dziecka, ale jestem pewna, że Alicja za kilka lat doceni treść tego opowiadania i wiele się z niego nauczy :)


1 komentarz:

  1. Lubię "Adasia i Słonia" Ludwika Janiona; wartkiej akcji nie ma , zaskoczenia również, ale mądre poznawanie świata spodobało się i mnie, i starszej córce:)

    OdpowiedzUsuń