3 czerwca 2012

Filip i bociany. W tym roku wiosny nie będzie


ELŻBIETA ZABRZYCKA

wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ilość stron: 104
format: 20x20 cm
rok wydania: 2010
cena: 19,90 zł



Pamiętacie jak opisywałam Wam książeczkę o odważnym zajączku Filipie? Dzisiaj przedstawiam Wam drugą część o wiośnie, zajączkach i bocianach...

Zima powoli odchodziła, a na jej miejsce powoli wkradała się piękna, pachnąca i zielona wiosna... Filip wraz ze swoim rodzeństwem i przyjaciółką Pusią nigdy nie widzieli wiosny, dlatego to wszystko było dla nich zupełnie nowe i dziwne.
Wraz z wiosną przylatują również bociany. To kolejna nowość dla młodych zajączków. Poznają jednak bociana Wojtka i jego partnerkę, niedługo potem wykluwają się Malwina, Monika oraz Michal. Filip wraz z przyjaciółką łabędzicom obserwują je od malutkiego i są ogromnie szczęśliwe, ze mogą być świadkami ich dorastania. Mijają miesiące, lato powoli się kończy i niestety bociany znów przygotowują się do odlotu do ciepłych krajów. Ale na szczęście wrócą kolejnej wiosny :)

W tej części podobnie jak w poprzedniej bardzo spodobały mi się ilustracje - zdjęcia przyrody połączone z rysunkami. Daje to naprawdę fajny i ładny efekt. Opowiadanie natomiast jest ciekawe, opisuje życie małych bocianów, ale również rodziny zajączków. Bardzo przyjemnie czytało mi się tą książkę. Mimo, że tekstu jest sporo, czytanie zajęło mi naprawdę niewiele czasu.

Mam więc nadzieję, że powstaną kolejne części książki o przygodach małego zajączka Filipa :) Może i jestem już na nie za "duża" to szczerze przyznam, że bardzo mi się spodobały :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz