2 marca 2012

Kraków i okolice


ANNA CHACHULSKA , EWA STADTMULLER

wydawnictwo: Skrzat
ilość stron: 168
format: 24x21 cm
rok wydania: 2011
cena: 28,71 zł



Jest to pozycja z serii SKRZAT POZNAJE ŚWIAT.

Nie jest to zwyczajny przewodnik po Krakowie, co to to nie :) Nie jest to też żadna mapa, ani nic z tych rzeczy. Tutaj autorki zaprezentowały, a może raczej zaproponowały nam dziesięć tras spacerowych, na pewno godnych naszej uwagi :)

Dla przykładu napisze Wam jak mniej więcej wygląda spacer drugi.
Ulicą Floriańską docieramy do rynku Głównego, wychodzimy na wprost kościoła Mariackiego. Oglądamy dokładnie Sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza, wieżę ratuszową, kościół świętego Wojciecha i zaglądamy do Podziemi Rynku :)


Przed opisem każdego spaceru zobaczymy mapkę, dzięki czemu na pewno się nie zgubimy :) Ale powiem Wam, że w dalszej części nie znajdziemy tylko zwykłej wytyczonej trasy... Przeczytamy tutaj czyste fakty o Krakowie i jego zabytkach, ale oprócz tego cofnąć możemy się do dawnych czasów. Dzięki bardzo licznym legendom opisanym w tej książce, przeniesiemy się wiele lat wstecz i spojrzymy na wszystko z innej perspektywy :)

Dowiemy się na przykład skąd w Krakowie tyle gołębi, kim jest Lajkonik, zatańczymy Krakowiaka, spotkamy się ze smokiem Wawelskim, dowiemy się kim był Stańczyk, wejdziemy też na kopiec Kościuszki... Tak naprawdę nie sposób tego wszystkiego wymienić :)


Niestety my mieszkamy na drugim końcu Polski i nie mamy możliwości zwiedzania wszystkich miejsc, które nam się marzą... W Krakowie byłam tylko raz i (ku mojej rozpaczy) tylko na godzinkę :( Zdążyłam przejść przez Główny Rynek, potrzymać na ręku kilka gołębi, potem pognaliśmy na Wawel i już był czas, aby wracać (chociaż i tak pół godziny szukaliśmy samochodu :) No ale co się odwlecze... I mam ogromną nadzieję, że będę miała możliwość zwiedzenia tego miasta... Od zawsze uważałam, że jest piękne, po przeczytaniu tej książki tylko się w tym utwierdziłam :)

Moim zdaniem ksiażka ta jest skarbnicą wiedzy na temat Krakowa. Mnóstwo informacji o zabytkach i miejscach wartych zwiedzenia i odwiedzenia. Dużo legend i bardzo wiele ciekawostek. Na dodatek masa kolorowych ilustracji i zdjęć. Wszystko to sprawia, że książka jest naprawdę godna polecenia :)

Na koniec wspomnę jeszcze o dołączonej "gazetce" z krzyżówkami. Po przeczytaniu książki dziecko może sprawdzić swoją pamięć i wiedzę :)


Egzemplarz recenzencki otrzymałam od wydawnictwa SKRZAT, dziękuję :)


1 komentarz:

  1. Słyszałam już o tej książeczce w programie "Moliki książkowe", a po przeczytaniu recenzji na pewno sięgnę po nią z moim synkiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń