2 marca 2012

Grunwald 1410


BŁAŻEJ KUSZTELSKI

wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza G&P
ilość stron: 64
format: 30x21 cm
rok wydania: 2010
cena: 15 zł



Każdy kto chodził do szkoły na pewno doskonale wie co stało się 1410 roku pod Grunwaldem. Tak oczywiście, odbyła się tam wtedy wielka bitwa.

Armia polska połączyła się z armią litewską, aby stawić czoło bezwzględnym Krzyżakom. 15 lipca 1410 roku zaczyna się Bitwa pod Grunwaldem. Po kilku godzinach ciężkiej i zawziętej walki wojsk krzyżackie poległo... Ich straty w ludziach wyliczone zostały na około 8 tysięcy. To połowa ich wojska. Armia polsko-litewska zwycięża...


Zawsze lubiłam historie, ale szczerze powiem, że tak dokładnego przebiegu akcji Bitwy pod Grunwaldem nie znałam. Nadrobiłam to za to teraz. Lepiej późno niż wcale :)


W książce znajdziemy dokładny opis przygotowań do walki, a następnie wszystkie szczegóły samej bitwy. Na dodatek w środku znajduje się mnóstwo ciekawostek, opisów, tłumaczeń... Ogromna ilość ilustracji, zdjęć, obrazów znanych malarzy. Wszystko to jeszcze dokładniej zobrazuje nam tą wielką walkę.


Mimo, że Nikodem jest jeszcze o wiele za mały na tą książkę to pokazałam mu już zawarte w niej obrazki. Ogromnie spodobał mu się rozdział w którym pokazane i dokładnie opisane zostały zbroje rycerskie. Hełmy, pancerze, tarcze, miecze oraz siodła i kapy w które ubierane były konie... Nikuś jak na chłopca przystało bardzo lubi rycerze i zamki. Nie zna jeszcze bitew, podbojów, walk i mordów i mam nadzieję, że zostanie tak jak najdłużej :)


Jednak jestem pewna, że książka ta ogromnie mu się w przyszłości przyda i kiedy będzie starszy zainteresuje go ona :)


Egzemplarz recenzencki otrzymałam od OFICYNY WYDAWNICZEJ G&P, dziękuję :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz