26 marca 2012

Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen

  
SEKRETNY PAMIĘTNIK

CORA HARRISON

wydawnictwo: Drzewko szczęścia
ilość stron: 384
format: 13,5x20,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 26,90 zł


Jest to książka dla nastolatek, chociaż i dla mnie stanowiła miłą lekturę :)
Opowiada ona o ogromnej przyjaźni, rodzinie, balach, pierwszych miłostkach oraz wielkim uczuciu...

Historia ta toczy się w 1791 roku. W czasach gdy kobiety nosiły wytworne suknie, a mężczyźni bryczesy. W czasach gdy reputacja była najważniejsza na świecie, a znalezienie zamożnego męża konieczne.
Opowieść zaczyna się bardzo smutno, ponieważ Jane Austen jest bardzo chora. Tak chora, że już prawie nikt nie daje jej szans na przeżycie. Jednak jej przyjaciółka Jenny Cooper przeciwstawia się okropnej dyrektorce szkoły z internatem i wyrusza w nocy, aby wysłać list do mamy Jane i poinformować ją o chorobie córki. Ryzykuję tym swoje życie oraz reputację...

Pani Austen przyjeżdża po swoją córkę i zabiera ze sobą również Jenny, swoją siostrzenicę. I tutaj dopiero zaczyna się życie dla obu dziewczynek :)
Pierwsze bale, tańce, rozmowy z chłopcami, zabawa oraz przystojny kapitan Thomas William... Jenny jest bardzo szczęśliwa...

Nie będę opisywała całej książki, bo ją po prostu trzeba koniecznie przeczytać :)
Napiszę tylko, że te wszystkie osoby istniały naprawdę. Książka ta jest napisana na faktach. Jane Austen była autorką wielu znanych książek, między innymi "Duma i uprzedzenie". Już w młodości uwielbiała pisać. A dzięki pamiętnikom jej kuzynki i najlepszej przyjaciółki - Jenny Cooper mogliśmy poznać ich historię, ich radości i smutki, problemy oraz przyjemne chwile :)

Sięgnęłam po tę książkę z ogromnym zainteresowanie, bo to coś odmiennego od książek, które czytałam dotychczas. Rok 1791, zupełnie inne życie, inne obyczaje i wychowanie niż teraz.
Dotychczas nie spotkałam się jeszcze z taką książką. I powiem szczerze, że ogromnie mi się spodobała. Niesamowicie mnie wciągnęła i żałuję tylko, że już się skończyła :)
Bardzo lubię romanse, a ty\utaj również jest jego nutka. Co prawda nie wiele, ale zdecydowanie dodaje on opowieści przyjemnego dreszczyku :)

Autorka książki wykonała naprawdę ogromną pracę wynajdując te wszystkie szczegóły z życia Jane Austen. Dzięki niej i jej wyobraźni możemy przeczytać teraz naprawdę wspaniałą opowieść.
Gorąco polecam! Jestem pewna, że spodoba się ona nie tylko nastolatkom, ponieważ jest bardzo ciekawa i wciągająca :)

Dziękuję pięknie wydawnictwu DRZEWKO SZCZĘŚCIA za możliwość przeczytania tej świetnej historii :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz