29 stycznia 2017

Najpiękniejsze Bajki o zwierzętach


Opowieści ze złotą wstążką

wydawnictwo: Zielona Sowa
ilość stron: 128
format: 21,5x27,5 cm
rok wydania: 2016
dostępna: TUTAJ


Książek z bajkami mamy w domu wiele, książek z klasyką także trochę się znajdzie. Bajki Ezopa poniekąd także znamy. Ale kiedy na stronie wydawnictwa Zielona Sowa zobaczyłam tę pozycję to czułam, że jest wyjątkowa, że musi się ona znaleźć na półce moich dzieci. I chociaż zanim ją wybrałam nie miałam możliwości zaglądnąć do jej środka to wiedziałam, że się nie zawiodę i wiecie co? Moje przeczucia mnie nie myliły! Jest naprawdę cudna!


Już na wstępnie takie zachwyty z mojej strony, ale powiem Wam, że jestem nią naprawdę oczarowana. Wystarczyło, że tylko wzięłam tę książkę w ręce i przepadłam bez reszty. Taaak, to nie jest tylko takie czcze gadanie, czytałam ją już wiele razy (nie tylko moim dzieciom). No cóż książkoholizm to naprawdę ciężka choroba ;) 

Ale tak pisze i pisze te moje ochy i achy, a Wy tak naprawdę nie wiecie jeszcze o co mi chodzi. Ta śliczna książka, o której dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć to zbiór bajek Ezopa. Bardzo ciekawe, bardzo pouczające, niedługie, ładne, mądre bajki. Czegoż chcieć więcej? Ja jestem zdecydowanie na tak pod każdym możliwym względem :) Z pewnością znacie bajki Ezopa, albo przynajmniej tak jak ja część z nich? Napiszę Wam więc co znajduje się wewnątrz tej książki. Sama klasyka :)

Lis i kruk, Lew idzie na wojnę, Kruk i dzban, Jeleń i jelonek, Lis i winogrona, Zając i żółw, Mysz spod spichlerza, Konik polny i mrówka, Pchła i wół, Wilk i owca, Rada myszy, Zachłanny drozd, Lis i drwal, Osioł i wilk, Mysz z miasta i mysz ze wsi, Osioł i lew, Próżny kruk.

Siedemnaście niedługich bajek. Jak z pewnością zauważyliście wszystkie te bajki są o zwierzętach. Zwierzęta te są uosobione, mają typowo ludzkie cechy. Poruszane są tutaj ważne zagadnienia takie jak próżność, ocenianie po pozorach, odwaga, duma, lekceważenie innych, dążenie do celu, chciwość, lenistwo, szczerość, zachłanność, przebiegłość... Większość bohaterów dostało porządną nauczkę za swoje zachowanie...

Każda z tych historii ma ważny morał. Każdy z morałów jest dość jasny i zrozumiały dla małego czytelnika, a to jest naprawdę ważne, aby dziecko wiedziało o co dokładnie chodzi w książce. W tym przypadku jakie zachowania są dobre, a jakie złe, jak powinno, a jak nie powinno się zachowywać. Nasze dziecko powinno zrozumieć sens bajki i wyciągnąć z niego odpowiedni morał. Do tego bajki Ezopa są wręcz idealne!


Wiecie już jak ciekawe i mądre są zawarte tutaj historie, ale nie miałam okazji opowiedzieć Wam jeszcze o pięknej szacie graficznej, której zdecydowanie należy się uwaga. Bardzo wiele uwagi ;) Ilustracje oczarowały mnie od pierwszego wejrzenia. Pomyślałam sobie, że w środku wszystkie obrazki będą stworzone w tym samym stylu co jelonki na okładce, ale odrobinę się myliłam. Do różnych bajek ilustracje tworzyli różni ilustratorzy więc znajdziemy tutaj kilka stylów. Ale nie przeszkadza mi to wcale ponieważ mimo tego każdy z obrazków jest śliczny i idealnie pasuje do tej książki :)

Duży format A4, sztywna okładka z gąbką, śliskie strony, duża, czytelna czcionka, bardzo wiele, bardzo kolorowych i ślicznych ilustracji, ciekawe, mądre, pouczające historie, zakładka w formie tasiemki zamieszczona w książce. Wszystko to są ogromne plusy!


Wydań książek Ezopa na rynku wydawniczym jest ogrom. Nie ma się co dziwić ponieważ bajki te powstały w VI wieku p.n.e. Wyobrażacie to sobie? Znane na całym świecie, zamieszczone w tysiącach różnych okładek z milionami różnych ilustracji, tłumaczone na mnóstwo języków cieszą dzieci i dorosłych już od tak dawna... Nie powiem Wam nic na tema innych książek, ale jeśli chodzi o tą konkretną to ja jestem zauroczona, oczarowana, zachwycona i zdecydowanie polecam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz