16 marca 2015

Wytłumacz mi dlaczego...


365 prostych odpowiedzi na trudne pytania

FREDERIC BOSC

wydawnictwo: Debit
ilość stron: 192
format: 20,5x29 cm
rok wydania: 2014
cena:  33 zł  29,90 zł

Opowiem Wam kilka słów o sobie :) Od szóstego roku życia uczęszczałam do biblioteki miejskiej. Wypożyczałam ogrom książek, byłam bardzo dobrze znana Pani bibliotekarce. Wypożyczałam zarówno opowiadania, wierszyki, komiksy jak i książki edukacyjne. Szczególnie uwielbiałam te ostatnie. Z ogromną przyjemnością chłonęłam te wszystkie ciekawe informacje. Przyszedł czas, że nie miałam już nawet co wypożyczać jeśli chodzi o pozycje naukowe dla dzieci ;) Wtedy zmuszona byłam chodzić do czytelni i czytać na miejscu te książki, które nie były dostępne do wypożyczenia. Skąd ten przydługi życiowy wstęp? A stąd, że Nikodema także ma zajawkę na takie książki! Strasznie mnie to cieszy i mam nadzieję, że nie minie mu ta chęć chłonięcia różnych ciekawych informacji. Z pewnością będzie to bardzo przydatne w dalszych latach w szkole :)

Możecie więc sobie wyobrazić jaką radość sprawia mojemu dziecku każda kolejne pozycja "naukowa", która zagości w naszym domu. Choć tak naprawdę to cieszymy się oboje i oboje z równym zainteresowaniem do niej zaglądamy ;) Ale nie przedłużając już, czas napisać o książce, którą dzisiaj Wam tutaj prezentuję. "Wytłumacz mi dlaczego..." czyli 365 prostych odpowiedzi na trudne pytania.

Jak się słusznie domyślacie znajdziemy tutaj pytania i odpowiedzi dotyczące przeróżnych dziedzin. Na samym początku jest spis treści, a w nim podział na takie rozdziały: "Skąd się wzięła ta nazwa?",  "Sport i czas wolny", "Geografia", "Rekordy", "Historia świata", "Znane postacie", "Życie codzienne", "Przyroda i ekologia", "Zwiedzanie". Jednak w dalszej części książki nie znajdziemy tych działów. ponieważ pytania są pomieszane, poprzeplatane... Więc jeśli szukamy czegoś konkretnego to spis treści znajdujący się na początku z pewnością się przyda :)

Hmmm, a pytania? Są naprawdę przeróżne. Choć książka polecana jest dla dzieci od 8 roku życia to niektóre z zagadnień z pewnością zainteresują już takich ciekawskich czytelników jak mój niespełna 7-letni Nikodem. Jednak wiele z nich jest jest jeszcze dla niego za trudnych, za mądrych... Muszę przyznać, że nawet ja czasami nie mam pojęcia o czym mowa :) Na przykład "Jakie święto obchodzi się każdego roku w Phnom Penh w Kambodży?", Czym wyspa Gorée w Senegalu zapisała się w historii?", "Dlaczego artyści opery pekińskiej mają twarze pomalowane na czerwono?", "Do czego służy sonda Kepler wystrzelona w kosmos w 2009 r?", "Dlaczego w New Delhi w Indiach zbudowano pomnik zwany Bramą Indii?"

Takich pytań jak powyższe jest naprawdę sporo i myślę, że będą one musiały poczekać na zainteresowanie mojego dziecka jeszcze jakiś czas. Ale mimo tego i tak sporą część książki przeczytaliśmy z dużą ciekawością. Nikodem dowiedział się wielu nowych rzeczy i ja także dowiedziałam się nieco fajnych ciekawostek. Z pewnością większość z nich zapomnimy, to raczej nie uniknione, ale i tak z przyjemnością będziemy chwytać po tego typu pozycje książkowe :) 

A jak tam z wyglądem tej książki? Tyle pytań i odpowiedzi musi zająć sporo miejsca więc format A4 i prawie 200 stron daje nam porządny kawałek lektury :) Miękka okładka wcale mi nie przeszkadza, jednak sklejane strony już odrobinkę tak. Konieczne jest trzymanie tej książki dwoma rękami w przeciwnym wypadku będzie nam się ona zamykała. Na szczęście nie jest to jakiś wielki problem raczej drobna niedogodność.

W środku natomiast wszystko jest bardzo kolorowe i przejrzyste. Na każdej ze stron znajdziemy barwne tło, dwa pytania, dwie odpowiedzi i dwie ilustracje. Wszystko jest czytelne, a obrazki naprawdę fajnie pasują do całości obrazując nam to o czym czytamy :)

My spędziliśmy przy tej książce sporo czasu i dobrze się bawiliśmy. Oboje z synkiem uwielbiamy takie ciekawostki dotyczące otaczającego nas świata, historii, przyrody, ludzi, zwierząt... Zawsze miło spędzamy czas dowiadując się nowych rzeczy. Jest to bez wątpienia wspaniała forma bycia razem, doskonała okazja do rozmowy na różne tematy. Dzięki takim książkom dziecko rozwija swoją ciekawość świata, zachęcamy je do zadawania pytań, do interesowania się tym co było i jest dookoła nas. Jeśli i Wy coś takiego lubicie to polecam :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz