5 marca 2014

Demoniczny Damianek, czyli strach ma moje oczy. Tom 2


MARIUSZ NIEMYCKI

wydawnictwo: Skrzat
ilość stron: 272
format: 14x19,5 cm
rok wydania: 2013
cena:  21,90 zł  15 zł

Demonicznego Damianka powinniście już kojarzyć ponieważ jakiś czas temu pisałam o pierwszym tomie z tej serii. Tym razem w ręce moje trafiła kolejna część zwariowanych przygód jeszcze bardziej zwariowanego dzieciaka ;)

Demoniczny Damianek to niespełna 12-letni chłopiec, który jak przystało na prawie dorosłego ma bardzo poważne plany. Na początek przydałaby się jakaś żona, w końcu wszyscy dorośli mają żony prawda? Może któraś z koleżanek... To co, że uważają go za wariata, w małżeństwie powinny być poświęcenia ;) Przez myśl przeszło mu również zostanie prezydentem, choć jego siostra bliźniaczka - Krysia -  wyśmiała jego ambitne plany... Ale gdyby tak się jednak udało to wyjechałby na Majorkę ;) Rozważał też zostanie dyrektorem szkoły, wtedy ze wszystkich przedmiotów wypisałby sobie szóstki... 

Ale tu tak naprawdę to nie o te plany chodzi lecz o przygody, które spotykają Damianka, a jest ich sporo i czasem aż trudno uwierzyć, że chłopak może mieć aż tyle przedziwnych i nie zawsze do końca przemyślanych pomysłów :P Wraz z kolegami spotyka on Człapoklapka, potem małe diablątko. Jego brat zjada magiczne jajko w jajecznicy, kolega kupuje mu na urodziny wiadro, a Pani przypominająca czarownicę robi maść na porost włosów, którą Daamianek przelewa do buteleczki od płynu do kąpieli (chyba nie muszę mówić co się potem stało z resztą członków jego rodziny) :) 

Takich zwariowanych przygód znajdziemy tutaj o wiele więcej. Ta książka to takie opowieści z życia Demonicznego Damianka opowiedziane właśnie przez niego. On jest narratorem , on przedstawia nam swoje wersje wszystkich tych historii, poczytamy o jego spostrzeżeniach i zabawnych komentarzach. Wierzcie mi, można się przy tym nieźle uśmiać, tym bardziej, że chłopak nie należy do zbyt grzecznych i lubianych.

Ta książka to druga część przygód Demonicznego Damianka. Podobnie jak przy pierwszej lekturze tak i tutaj muszę stwierdzić, że jest to naprawdę fajna i śmieszna opowieść. Choć powiem Wam, że z pewnością nie jest to książka wychowawcza. Nie chciałabym, aby moje dziecko było takie jak główny bohater ;) Ale ponieważ jest to lektura przeznaczona dla dzieciaków w wieku powyżej 10 lat to jestem pewna, że są one już na tyle mądre, aby wiedzieć, że przykładu z Damianka brać nie powinny ;) Za to uśmieją się przy czytaniu z pewnością więc ja polecam, a Wy przekonajcie się sami czy chłopiec zwany Demonkiem wraz ze swoimi zwariowanymi przygodami przypadną Wam do gustu :)

2 komentarze:

  1. Mi z pewnością przypadnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę. Odkąd mam małą córeczkę coraz chętniej sięgam po książki dla dzieci, także tych starszych. Są takie zabawne!

    OdpowiedzUsuń