29 kwietnia 2012

Najpiękniejsze wiersze dla dzieci


wydawnictwo: Drzewko Szczęścia
ilość stron: 64
format: 16,5x24 cm
rok wydania: 2011
cena: 14,90 zł


Jest to zbiór 44 bardzo znanych wierszyków i rymowanek.
Ich autorami są polscy poeci klasycy:
Ignacy Krasicki, Stanisław Jachowicz, Aleksander Fredro, Adam Mickiewicz, Maria Konopnicka, Władysław Bełza, Artur Oppman, Bronisława Ostrowska, Józef Czechowicz.

Czytając te wierszyki Nikusiowi cofnęłam się do własnego dzieciństwa... Zaczęłam przypominać sobie chwile kiedy niektórych z nich uczyłam się na pamięć. Scenki, które odgrywaliśmy z innymi dzieciakami ze szkoły na różnych apelach. Lekcje języka Polskiego, na których trzeba było recytować je przed całą klasą :)

Nie raz nauczenie się któregoś wiersza kosztowało naprawdę sporo nerwów... Pamiętam, że mimo wszystko zawsze otrzymywałam za recytowanie piątki ;)
Wiele z tych wierszyków pamiętam do dziś i sama mówię je Nikusiowi. Jeszcze więcej z nich przypomniałam sobie dzięki tej książeczce... Ech wróciły wspomnienia :)

"Sroczka kaszkę warzyła", "Wlazł kotek na płotek" czy "A-a kotki dwa" moje dziecko zna już doskonale, ponieważ tymi rymowankami zabawiałam go już od pierwszych miesięcy życia :)
"Pan kotek był chory", "Lis i kozieł", "Przyjaciele", "Muchy samochwały", "Zima zła"... To wszystko, a nawet jeszcze więcej idealnie pamiętam właśnie ze szkoły :)

Naprawdę ogromnie cieszy mnie fakt, że posiadamy cały ten zbiór w jednej książeczce :)
Polska klasyka znana od wielu, wielu lat, którą moje dziecko ma szansę poznawać już od małego. Jestem pewna, że i jemu utwory te za parę lat bardzo się przydadzą... Możliwe, że wtedy będzie je już znał na pamięć :)

Naprawdę fajne wierszyki i rymowanki ludowe w połączeniu ze świetnymi i zabawnymi ilustracjami dają nam książeczkę wartą polecenia :)

Recenzję napisałam dzięki uprzejmości wydawnictwa DRZEWKO SZCZĘŚCIA :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz