19 maja 2016

Europa. Podróże małe i duże


GUIDO WANDREY

wydawnictwo: Debit
ilość stron: 16
format: 23,5x31 cm
rok wydania: 2016
cena: 24,90 zł

Europa - jak wiele miejsc z naszego kontynentu chciałabym zwiedzić, tyle pięknych krajów, tyle miast wspaniałych, tyle zabytków do zobaczenia, smaków do odkrycia, ludzi do poznania... Ach rozmarzyłam się ;) Pewnie nie dane mi będzie spełnić swoich podróżniczych marzeń więc pozostaje mi jedynie podziwiać te wszystkie miejsca wirtualnie lub w książkach. Mogę to na przykład robić wspólnie z moim dzieckiem. Niech chłopak już teraz poznaje inne miejsca niż nasze miasto czy też tylko Polska (choć Polska jest naprawdę piękna i ją także jak najbardziej warto poznać).

Ale do rzeczy, bo ja jak zwykle gadam i gadam, a tak naprawdę jeszcze nie wiadomo o co mi chodzi ;) Jakiś czas temu zobaczyłam na stronie wydawnictwa Debit książkę o Europie, o podróżach, o kilku otaczających nas krajach, a dokładniej kilku znanych miastach. Nie zastanawiałam się zbyt długo, bo widziałam, że będzie to coś ciekawego z czym warto zapoznać dziecko. I nie myliłam się, bo jest to naprawdę fajna książka po którą warto sięgnąć jeśli tylko nie zależy nam na zbyt długich i dokładnych opisach.

Znajdziemy tutaj bowiem tylko króciutkie opisy kilku znanych miast: Amsterdamu, Londynu, Wenecji, Wiednia, Paryża, Barcelony oraz Rothenburga. Czyli Holandia, Anglia, Włochy, Austria, Francja, Hiszpania i Niemcy. Opisy te są naprawdę bardzo ogólne, żadnych dokładnych szczegółów, żadnych długich wywodów, tylko dwa-trzy zdania i już.

Moim zdaniem dla dziecka naprawdę nie potrzeba więcej, bo tylko by je to znudziło. Wydaje mi się, że na początek wystarczy na przykład taka wiedza, że Holendrzy słyną z jazdy na rowerach i z tulipanów, pysznych żółtych serów oraz wybitnych malarzy, a Amsterdam bywa nazywany Wenecją północy ponieważ jest w nim mnóstwo różnych kanałów i mostów. Albo to, że stolicą Francji jest Paryż a jego symbolem jest Wieża Eiffla. Francja słynie także z doskonałej mody i chrupiących bagietek, a inne wspaniałe atrakcje jakie znajdziemy w Paryżu to katedra Notre Dame, Łuk Triumfalny, wzgórze Montmartre z bazyliką Najświętszego Serca oraz Pola Elizejskie...

I właśnie takie krótkie informacje dotyczące każdego z tych krajów i miast znajdziemy wewnątrz tej książki. Niby niewiele, ale jednak dziecko najbardziej istotne szczegóły pozna i możliwe, że wpadną mu one do głowy i zapamięta to wszystko na przyszłość :)

Ale oprócz niedługiego tekstu mamy tutaj także kilka szczegółowych ilustracji przedstawiających któryś fragment każdego z miast, o których pisałam powyżej. Na przykład w Londynie jest to kawałek zatłoczonej ulicy. Są tutaj turyści, są spacerowicze, są piętrowe autobusy, czarne angielskie taksówki i jest także deszcz ;) Natomiast w Paryżu są pokazane błonia pod Wieżą Eiffla oczywiście pełne przeróżnych ludzi odpoczywających, rozmawiających, robiących zdjęcia, siedzących na kocach, jeżdżących na rowerach... Jest kawiarenka, na niebie są balony, w tle dół wieży Eiffla...

Jak widzicie sporo się tutaj dzieje. Dziecko będzie miało pole do popisu, może odszukiwać tutaj różne rzeczy, może opowiadać co widzi, rodzic może kazać mu odszukać konkretne rzeczy. Pomysłów znajdzie się z pewnością mnóstwo :) Dodatkową zabawą/zadaniem jest odszukanie rodziny Zwiedzalskich, która ukryła się na każdej z ilustracji. No i wygląd tej książki, koniecznie wspomnieć o nim muszę. Zarówno okładka jak i kartki są tutaj sztywne, choć sztywne to chyb za dużo powiedziane. Lepiej pasuje tu określenie elastyczne ;) Także niby nie jest łatwo je wygiąć czy złamać, ale jest to możliwe przy użyciu odrobiny siły. W środku ilustracje są kolorowe, pełne szczegółów, które zapewnią naszemu dziecku ciekawego zajęcia. Dodatkowy walor to wiedza dotycząca tych różnych miejsc. Niby niewielka, a jednak zawsze coś ciekawego do głowy dziecku wpadnie. Pozostaje mi jedynie powiedzieć Wam, że najlepiej będzie jeśli przekonacie się sami :)


2 komentarze:

  1. ale fajna książeczka...coś dla nas

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachwycają mnie te wszystkie geograficzne książki dla dzieci, aż trudno wybrać jedną;)

    OdpowiedzUsuń