21 maja 2016

Dyktanda z przysłowiami



MARTA KURDZIEL

wydawnictwo: Greg
ilość stron: 32
format: 16,5x23,5 cm
rok wydania: 2016
cena: 2,38 zł / 2,38 zł / 2,38 zł

Pisałam Wam już o "Radosnych dyktandach" i o "Dyktandach z humorem". Wspominałam także, że to jeszcze nie wszystko. W naszym domu poza tymi dwiema kolekcjami sa jeszcze inne zeszyty ćwiczeń do nauki zasad ortografii. To "Dyktanda z przysłowiami" - kolejny rewelacyjny zestaw książeczek dla dzieciaczków w różnym wieku, który z pewnością podobnie jak poprzednie propozycja - przypadnie do gustu Waszym dzieciaczkom. Jak ja się cieszę, że teraz wymyślają takie rzeczy! Gdy ja byłam mała nie było takich fajnych i kolorowych pomocy szkolnych. A szkoda. Bardzo mi się one podobają.

Tak naprawdę to nie sposób nie powtórzyć Wam teraz większości tych informacji, które wymieniałam poprzednio. Te serie są do siebie bardzo podobne i tak naprawdę różnią się od siebie tylko kilkoma szczegółami. Ale nie każdy czyta nas od zawsze, nie każdy też czyta wszystko co piszemy, więc nie zaszkodzi, jak to co najważniejsze napisze raz jeszcze. Tym bardziej, ze są to same zalety i to w dodatku, takie, które z pewnością zachęcą Was do kupna tych lektur :) Ja przynajmniej nie miałam żadnych wątpliwości, że są świetne, i że super trafiłam. Teraz będę je polecać gdzie się da, bo uważam, że warto. I choć pedagogiem nie jestem i nie jestem w stanie wymienić Wam tych wszystkich fachowych plusów, które na pewno osoby o tym wykształceniu by w nich znalazły - to jako mama widzę ich równie dużo i z przyjemnością się nimi z Wami podzielę. 

Może zacznę od tego, że te lektury są naprawdę niewielkie. Ot taki sobie zeszycik 32 kartkowy, w którym znajdziemy zestaw kilkunastu dyktand oraz tylu samych krzyżówek nawiązujących do nich. Teksty zawarte wewnatrz to takie fajne opowiadania, w których za każdym razem odnajdziemy znane przysłowie. W sumie trzeba przyznać, że dzięki nim dzieciaczki nie tylko mogą ćwiczyć zasady ortograficzne, ale również bez kłopotu zrozumieją sens każdego z tych przysłów. Takie dwa w jednym, według mnie bardzo fajny pomysł :) Co więcej, do każdego dyktanda jest równie przygotowana odpowiednia krzyżówka. Nie wiem jak to będzie u Was, ale moja Ala bardzo lubi takie zabawy, więc tutaj chętnie po nie sięga. 

Fajne jest również to, że przy każdym dyktandzie znajdziemy oznaczenie związane ze stopniem trudności danego zadania. Poza tym te zadania za każdym razem są nieco trudniejsze, wiec można powiedzieć, że powolutku, stopniowo podnosimy poprzeczkę naszemu dziecku. Ale, to nie oznacza, że taki zeszyt ćwiczeń jest przeznaczony dla jednego brzdąca i jeśli mamy dwójkę dzieciaczków to musimy mu kupić drugi zestaw. Tutaj podobnie jak w poprzednich seriach wzdłuż grzbietu jest delikatnie dziurkowana linia wzdłuż której bez najmniejszego kłopotu można oderwać konkretną stronę. Przydatne gdy dwójka dzieci jednocześnie chcą z tej lektury korzystać :)

Super pomysłem jest także mini słowniczek na końcu lektury. Trzeba przyznać, że naprawdę ułatwia on sprawę ;) A czy wspominałam o tym, że te lektury są bardzo wesołe i kolorowe? No właśnie, tak bardzo skupiłam się na tych ważnych sprawach, że zupełnie zapomniałam o tym. A wierzcie mi, gdy książeczka jest taka barwna to znacznie przyjemniej jest z niej korzystać. Tutaj poza tym, że strony te są fajnie ozdobione to nawet krzyżówki są kolorowe! Oj, ciekawiej już chyba być nie może... Ja przynajmniej naprawdę nie mam do czego się przyczepić. Choć wierzcie mi, że próbowałam. Ale nic nie znalazłam :)

Nie będę zatem przedłużać, nie będę od nowa rozwodzić się na tematy wszystkich zalet, jakie widzę w tych seriach. Uważam, że takie pomoce szkolne to rewelacyjny pomysł, a pomysłowość i zdolności pisarskie autorki mile mnie zaskoczyły. Te dyktanda to nie są jakieś tam nudne teksty, które szybko ulecą nam z głowy. Tutaj samo czytanie ich sprawia wielką frajdę. A gdy dodamy do tego jeszcze fakt, że podczas tej zabawy nasze dziecko może sporo się nauczyć, to otrzymamy bardzo ciekawą, pomysłową i naprawdę dokładnie przemyślaną serię książek, którą każdy uczeń mieć powinien. Ja jestem bardzo zadowolona. Jestem pewna, że gdy przerobimy z Ala wszystkie te dyktanda - ortografię opanujemy do perfekcji. Wam także gorąco je polecam. Warto je przygarnąć ;)

1 komentarz:

  1. Wspaniała książeczka. Co prawda do czasu dyktand jeszcze trochę nam brakuje, ale warto mieć książeczkę na uwadze ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    www.krainaksiazkazwana.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń

Książeczki bezpośrednio na Twojej poczcie :)