9 czerwca 2014

Przybij piątkę


MARTA FOX

wydawnictwo: Akapit Press
ilość stron: 80
format: 22,5x16 cm
rok wydania: 2014
cena:  16,90 zł  14,37 zł

Znacie Martę Fox? Jestem pewna, że tak! Ja także nie raz kiedy byłam młodsza czytałam jej książki, wiele młodzieżowych romansików. Ale tak naprawdę to nie sądziłam, że wśród wydań tej autorki znajdzie się też coś dla małych dzieci. Coś co z pewnością szczególnie spodoba się chłopcom :)

Akcja tej książki dzieje się wśród uczniów klasy II B. Jej bohaterami są między innymi Pawełek i jego młodszy brat Adaś, Mikołaj, Nikola, Bartek... Przeczytamy tutaj o kilku różnych sytuacjach, które spotkały wyżej wymienione dzieciaki. 

Przeczytamy na przykład o tym, którą lekcję Paweł lubi najbardziej, o pewnym szkolnym rytuale, o kłamstwie, sprawianiu komuś przykrości i wyrzutach sumienia, o znajomości magicznych słów, które każdy bez wyjątku powinien znać i używać... Będzie też kilka słów o stereotypach, Wróżce Zębuszcze, ciekawym balu przebierańców oraz o pewnym wypadku na nartach...

Ale powiem Wam, że ta książka wcale nie jest taka zwyczajna jakby mogło się wydawać. Niby ma miękką okładkę, niby mało stron, śliskie kartki, mało barwne ilustracje. A jednak jest w niej także coś innego, czego nie znajdziecie raczej w zwykłych książkach, a mianowicie jest tutaj miejsce do zapisania lub narysowania odpowiedzi na zadane przez autorkę pytania.

Każdy z tych rozdziałów opowiada inny krótki epizod z życia naszych małych bohaterów. Każdy opowiada o jakieś ważnej sprawie. Na przykład dlaczego nie wolno kłamać czy też jak ważne jest używanie takich ładnych, grzecznych zwrotów jak przepraszam, dziękuję itd. Na końcu każdego z  tych rozdziałów jest miejsce, w którym dziecko może zapisać (jeśli już umie) lub też narywać swoją odpowiedź na dane pytanie. Sądzę, że ta książka spodoba się Waszym dzieciom. W końcu kto nie chciałby poczytać o przygodach wesołych drugoklasistów :)



1 komentarz:

  1. O Pani Marcie Fox już słyszałam i to same dobre rzeczy :) Tej książeczki nie czytałam, ale widzę, że jest bardzo ciekawa i wesoła :)

    OdpowiedzUsuń