12 lutego 2014

Akademia poznawania i malowania


Rysuję zwierzęta, przedmioty i szlaczki / Piszę cyfry

wydawnictwo: Siedmioróg
ilość stron: 24
format: 19x19 cm
rok wydania: 2013
cena:  6,63 zł / 6,63 zł


Nie wiem jak to jest z Waszymi dziećmi, ale Nikodem uwielbia rysowanie, kolorowanie, malowanie i wszystko inne co wiąże się z pracami plastycznymi. Kiedy zobaczyłam te książeczki na stronie wydawnictwa Siedmioróg od razu pomyślałam, że mogą się one spodobać mojemu dziecku. Na pierwszy rzut oka wydają się takie dziecinne, no dobra przy kolejnych spojrzeniach nic się nie zmienia ;) Ale mimo wszystko czułam, że Nikodem będzie zachwycony i co? I oczywiście nie myliłam się, ale o tym za chwilę...

Najpierw jednak opowiem Wam co też takiego można znaleźć w środku. Wbrew pozorom nie są to zwyczajne kolorowanki. Po pierwsze cała sprawa polega nie na kolorowaniu, a na rysowaniu linii. Dzięki temu dziecko może poćwiczyć swoją rączkę, potrenować szlaczki, przygotować się do nauki pisania. Jednak najlepsze w tym wszystkim jest to, że konkury tych obrazków nie są wcale takie zwykłe, "płaskie", narysowane. Tutaj kontur jest wypukły, pogrubiony, dzięki temu dziecko za nic nie wyjedzie poza linię :) Na dodatek dzięki małym kropeczkom wiemy jakiego koloru w jakim miejscu należy użyć.

Pierwsza z nich to "Rysuję zwierzęta, przedmioty i szlaczki". W środku znajdują się 24 przeróżne obrazeczki. Jest gąsieniczka, tęcza, motylki, słoneczko, choinka, ananas, staw z żabkami, foczka, rakieta, domek, lizaczki, drzewko i wiele, wiele innych :) Powiem szczerze, że moje dziecko dobrze radzi sobie ze szlaczkami i zamiast ćwiczenia rysowania linii on wszystko tutaj pokolorował ;)

Druga z książeczek, które dzisiaj Wam prezentuję służy do nauki pisania cyferek. Dziecko pozna tutaj liczby od 1-10. Dowie się jak wyglądają, jak się je zapisuje oraz będzie miało możliwość poćwiczenia tego. Do tego zamieszczone są tu ciekawe i wesołe obrazki, które należy pokolorować. Taki mały przerywnik przy nauce ;) 

Całość utrzymana jest w bardzo dziecięcych formach. Ilustracje są dosyć proste, bardzo wyraźne, z pogrubionymi konturami, co moim zdaniem jest rewelacyjnym pomysłem. Bardzo ułatwia to sprawę młodszym dzieciaczkom. Wszystko jest takie kolorowe, wesołe, ładne. Nie dość, że książeczki te są ciekawe i pomocne to na dodatek śliczne. Polecam dla młodszych pociech, z pewnością będą zachwycone :)


2 komentarze:

  1. Miałam tą pierwszą, bardzo ładna;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy tę pierwszą książeczkę i jest faktycznie bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń