24 października 2013

Wybrani


C.J. DAUGHERTY

wydawnictwo: Otwarte
ilość stron: 440
format: 13,5x20,5 cm
rok wydania: 2013
cena: 34,90 zł

Już od dawna miałam ogromną ochotę, na przeczytanie tej książki. Chodziła ona za mną i chodziła, że tak się wyrażę i w końcu trafiła do mojego domu i powiem Wam, że jak zaczęłam czytać to nie mogłam przerwać. Zarawałam przy niej dwie noce, może i jestem niewyspana, ale za to jaka zadowolona z lektury ;) Teraz z niecierpliwością czekam na moment kiedy będę mogła chwycić po drugą część tej sagi! Ale do rzeczy...

Allie po zaginięciu swojego ukochanego brata zaczęła popadać w tarapaty. Piła, robiła różne głupoty, niszczyła różne rzeczy. Kilka razy została aresztowana, dwa razy zmieniała już szkołę. Rodzice nie wiedzą co robić. Zdają sobie sprawę z tego, że dziewczyna próbuje w jakiś dziwny sposób odreagować stratę brata, jednak nie nie potrafią sobie z nią poradzić. Podejmują decyzję, że wyjedzie ona do szkoły z internatem. Akademia Cimmeria to niesamowicie tajemnicze miejsce. Bardzo stary, okazały budynek. Szkoła jest niezwykle ekskluzywna, uczęszcza do niej sama bogata elita, poziom jest naprawdę bardzo wysoki. Co więc w takim miejscu robi Aliie? Przecież jej rodzice nie mają wcale wiele pieniędzy, a ona sama nie uczy się jakoś wyjątkowo dobrze. Dziewczyna postanawia znienawidzić tę szkołę, jednak wszystko układa się zupełnie inaczej. Poznaje ona kilkoro świetnych ludzi, zaprzyjaźnia się z miłą dziewczyną, zaczyna spotykać się z niesamowitym chłopakiem Sylvainem, dyrektorka jest wspaniałą kobietą... Oprócz kilku osób, które ewidentnie od samego początku jej nie trawią, wszystko jest naprawdę ok. Do czasu kiedy zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Jej chłopak okazuje się strasznym dupkiem, jej przyjaciółce odbija, w szkole zostaje zamordowana dziewczyna, wybucha pożar, pojawia się tajemniczy i bardzo niebezpieczny mężczyzna, który za cel ma zniszczenie szkoły i Allie. We wszystkim pomaga jej Carter, z którym zaczyna być coraz bliżej... 

Ach co to był za mile spędzony czas przy lekturze :) Znajdziemy tutaj i miłość i radość i smutek, do tego mnóstwo tajemnic, odkrywania siebie, morderstwo, podpalenie, surowe reguły, ucieczka, ratunek, pomoc, nauka... Mogłabym tak wymieniać bez końca, ale powiem Wam jedynie, że to wszystko w połączeniu daje nam naprawdę ciekawy kawałek dobrej książki. Moim zdaniem historia Allie jest bardzo dobra patrząc na nią moim czytelniczym okiem :) To co, że to znowu tajemnicza szkoła, to co, że znów miłosny trójkąt. Ja i tak czytałam tę książkę z zapartym tchem ponieważ uwielbiam tego typu lektury. Nawet mimo tego, że to przecież literatura dla młodzieży. Ja też jestem młodzież (no dobra byłam jakiś czas temu, ale jeszcze mi nie minęło jeżeli chodzi o takie książki) :) Powiem Wam, że książkę tą czyta się naprawdę szybciutko, zgrabnie i lekko. Główna bohaterka wydaje się fajną osobą, jest ogarnięta, mądra i potrafi wspaniale poradzić sobie w różnych sytuacjach. Nie jest ani odrobinę irytująca, a każdy zapewne nie raz spotkał się z kimś wkurzającym w książce... Do tego mnóstwo tu tajemnic i niedopowiedzeń dlatego książka ta tak fajnie trzyma w napięciu praktycznie do samego końca. Wątek miłosny jest, ale nie jest on wcale przesłodzony. Jest raczej taki delikatny, bohaterowie nie obnoszą się ze swoim ogromnym uczuciem i nie słodzą sobie na prawo i lewo, a jednak miło się czyta o nich i ich uczuciu ;) No cóż ja jeszcze mogę dodać. Są momenty groźne i mroczne, są też wesołe i zabawne. Ja jestem usatysfakcjonowana. Moim zdaniem autorka stanęła na wysokości zadania. Mam teraz przeogromną ochotę dowiedzieć się co będzie dalej i już nie mogę doczekać się kiedy chwycę po kolejną część z tego cyklu!


2 komentarze:

  1. Seria zachwalana, jednak na razie nie mam na nią ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka leży na mojej półce i grzecznie czeka na swoją kolej :) Może wkrótce się za nią zabiorę...

    OdpowiedzUsuń