7 marca 2013

Będziemy mieli Drugie Dziecko! Magia serca i miłości.


ZUBRZYCKA ELŻBIETA

wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ilość stron: 32
format: 20x20 cm
rok wydania: 2009
cena: 20,90 zł


Czy zastanawialiście się jak czuje się pierwsze dziecko, gdy na świat przychodzi jego młodsze rodzeństwo? Lub nawet wcześniej, gdy nagle wszystko zaczyna kręcić się wokół brzuszka mamusi, a rodzice i dziadkowie są zaangażowani w wielkie przygotowania na przyjście na świat niemowlęcia? Podekscytowani rodzice oczekują, że wszyscy będą cieszyć się wraz z nimi. Warto jednak tę sytuacje wytłumaczyć także dziecku, które często czuje się odrzucone i zdezorientowane.

Muszę przyznać, że dotąd nie zagłębiałam się tak bardzo w ten temat. Nie myślałam o tym, dopóki ten problem nie zaczął dotyczyć mojej rodziny bezpośrednio. Teraz sama spodziewam się dziecka i moim obowiązkiem jest zapewnić Alicji, że to nie zmieni w żadnym stopniu relacji między nami. Moja córeczka jest bardzo wrażliwa i bardzo przejmuje się wszystkim dookoła. Zatem informacja o tym, że za kilka miesięcy w naszym domu pojawi się drugi bobas wywołał u niej lawinę pytań i wątpliwości.

Wtedy z pomocą przyszła mi właśnie ta książeczka. Dzięki niej w bardzo prosty sposób mogłam opowiedzieć mojej córce wszystko to co nas czeka w niedalekiej przyszłości. A także zapewnić ją, że drugie dziecko w domu nie odbierze jej ani szczypty naszej miłości.

"Będziemy mieli Drugie Dziecko!" to opowiadanie o pewnej rodzince. Przeczytamy w nim o uczuciach poszczególnych członków rodziny, o wątpliwościach każdego z nich, o tym jak rodzina przygotowuje się na powitanie niemowlęcia, jak zmieni się ich życie, gdy maluch przyjdzie na świat, a także wszelkiego rodzaju różnice pomiędzy wychowywaniem pierwszego dziecka, a każdego kolejnego brzdąca. Ta książka porusza ten temat bardzo dogłębnie. Omawia wszystkie szczegóły, o których tak naprawdę jeszcze nawet nie myślimy.
Opowiadanie jest dość krótkie i pisane prostym zrozumiałym dla małego dziecka językiem. Nam przeczytanie całej lektury zajmuje bardzo niewiele czasu. A poza tym książeczka ta jest bardzo ciekawie ilustrowana, co także przyciąga wzrok malucha. Rysunki uzupełniają tekst, przedstawiają zawartą w nim treść. A przy tym urozmaicają lekturę ;)

Jak już wspomniałam wcześniej książeczka ta bardzo ułatwiła nam tę nową sytuacje i jestem pewna, że dzięki niej nasza córeczka poczuła się pewniej. Teraz wie już mniej więcej co ją czeka, jakie problemy może napotkać, czego się spodziewać. A co najważniejsze - jest pewna, że nigdy nie przestaniemy jej kochać, a nasza miłość wciąż będzie równie wielka co dotychczas :) Gorąco polecam tę lekturę wszystkim rodzicom, którzy spodziewają się kolejnego dziecka. Na pewno się przyda :)


5 komentarzy:

  1. Strzał w 10! Chociaż przygotowujemy Gadusia na rodzeństwo, to wydaje mi się, że dla niego to jeszcze większa abstrakcja niż dla nas. Aniu, dziękuję za recenzję i życzę spokojnej ciąży.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba będzie kupić i się zapoznać, bo czasu coraz mniej! Ale właściwie to książka adresowana do rodziców, czy dzieci?

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej dla dzieci, bo to takie fajne opowiadanie. Ale jest to książka, która z pewnością pomoże rodzicom wytłumaczyć starszemu dziecku co go czeka i jakie zmiany zajdą w ich życiu.

    OdpowiedzUsuń