27 stycznia 2013

Miks ciszków, syczków, szumków


BEATA DAWCZAK, IZABELA SPYCHAŁ

wydawnictwo: Harmonia
ilość stron: 40
format: 20,5x29,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 10,40 zł


Już nie raz wspominałam Wam, że mój synek ma pewne problemy logopedyczne. Nie wymawia niektórych głosek i codziennie systematycznie ćwiczymy jego buźkę i uczymy się prawidłowej wymowy. Jednak ciężko byłoby mi tak samej z głowy, na poczekaniu wymyślać dla niego odpowiednie ćwiczenia dlatego postanowiłam sięgnąć po książeczkę, która ma mi w tym pomagać. 

Miks ciszków, syczków, szumków dotyczy właśnie tych często trudnych dla dziecka głosek, z którymi nie zawsze potrafi sobie ono poradzić. W środku znajdziemy bardzo wiele przeróżnych zadań pomagających utrwalić sobie takie głoski jak s, sz, ś, z, ż, ź, c, cz, ć, dz, dż, dź. Zadania te są bardzo różnorodne, przy niektórych należy się dobrze skupić i wytężyć słuch, aby wykonać je prawidłowo, przy innych będzie trochę kolorowania, bardzo często trzeba będzie coś powtórzyć, czasami przeczytać, innym razem narysować. Będzie też trochę rebusów, wycinania i przyklejania, a nawet śpiewania i tańczenia ;) Jest to taki prawdziwy miks ćwiczeń dotyczących wyżej wymienionych głosek.

Książeczka ta jest bardzo wesoła i kolorowa, zadania są zróżnicowane i na pewno nie znudzą się one szybko dziecku. Jednak ja odrobinę pośpieszyłam się z wyborem tej książeczki. Dowiedziałam się, że jest ona przeznaczona dla dzieci, które już nieco potrafią wymowę tych wszystkich głosek, a ta pozycja jest po prostu przeznaczona, aby dziecko dobrze utrwaliło sobie to czego się dotychczas nauczyło. Zaczynając naukę tych głosek, tak jak w przypadku mojego Nikusia, powinnam sięgnąć najpierw po poprzednie części z serii "Szkoła poprawnej wymowy". Istnieją książeczki takie jak "Syczki", "Szumki", "Ciszki" czyli wszystko to co tutaj rozłożone jest jeszcze na części i to właśnie one służą do nauki poprawnej wymowy. Tak jak wspominałam ta część to raczej utrwalenie tego co można nauczyć się z poprzednich części.

Oczywiście ja i tak wykorzystuję ten miks do ćwiczeń z Małym. Nikodem z przyjemnością rozwiązuje co poniektóre z tych zadań, jednak wielu nie potrafi jeszcze zrozumieć. Mam jednak ogromną nadzieję, że szybko nauczy się prawidłowej wymowy, nie chciałabym, aby miał jakieś nieprzyjemności z powodu nie zrozumienia go przez inne dzieci. W tym roku synek wybiera się bowiem do zerówki i nie chciałabym aby inne dzieciaczko go nie rozumiały, napewno to nie będzie miłe uczucie. Dlatego dużo ćwiczymy i mam nadzieję, że to przyniesie rezultaty. A wydawnictwo Harmonia jest dla nas wprost idealne w tym temacie. Więc jeżeli poszukujecie książek i różnych pomocy na tematy logopedyczne to jak najbardziej polecam właśnie to wydawnictwo. Wybór jest tutaj niesamowity :)

2 komentarze: