SKUTECZNE TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z PROBLEMEM
MONIKA ZIELIŃSKA
wydawnictwo: Harmonia
ilość stron: 268
format: 14x21 cm
rok wydania: 2012
cena: 19 zł
Tym razem zaprzyjaźnione z nami wydawnictwo postanowiło wysłać nam książkę, która według nas powinna być raczej kierowana do pedagogów i psychologów dziecięcych. Żadna z nas nie ma takiego wykształcenia, więc nie wiemy czy uda nam się właściwie ocenić tę publikację, ale z całą pewnością postaramy się napisać Wam szczerze jaką zawiera treść.
W zasadzie sam tytuł zawiera to co możemy znaleźć wewnątrz poradnika. Autor w bardzo kompleksowy sposób zajął się tym tematem wyjaśniając po kolei poszczególne zagadnienia. A więc na początek dowiadujemy się czym jest samo "zachowanie", a potem czytamy o tym jakie zachowania możemy nazwać zachowaniami trudnymi. Potem skupiamy się na zachowaniach niepożądanych. Autor oczywiście omawia cały czas sytuacje jakie mogą wydarzyć się w szkole więc do tej kategorii zalicza wszelkiego rodzaju działania uczniów, które przeszkadzają w normalnym prowadzeniu zajęć. Może to więc być zarówno agresja fizyczna jak i werbalna, niestosowanie się do wymagań, lub odmowa współpracy podczas zajęć. Oczywiście w książce znajdziecie znacznie więcej przykładów. Dowiemy się także co wpływa na zwiększoną ilość występowania takich zachowań. Natomiast kolejne rozdziały po kolei dokładnie omawiają przyczyny pojawiania się zachowań trudnych, techniki kierowania klasą, oraz skuteczność procedur, zaproponowanych wcześniej.
Ta książka choć niewielka zawiera bardzo dużo szczegółów. Wszystkie zagadnienia są tu bardzo dokładnie opisane sprawiając pozytywne wrażenie. Jest nam naprawdę trudno stwierdzić, czy te wiadomości są przydatne. Jak już wspominałyśmy wcześniej książka zdecydowanie byłaby bardziej przydatna nauczycielowi, wychowawcy bądź chociażby pedagogom. My nie mamy takiego wykształcenia, ani nie pracujemy z dziećmi (poza własnymi) zatem nie mamy doświadczenia ani praktyki, które dawałaby nam prawo do oceniania tego typu publikacji.
Jako mamy możemy jedynie stwierdzić, że wiele metod wymienionych w tym poradniku wydają się naprawdę sensowne, a autor potrafi w ciekawy sposób przedstawić nam swoje poglądy. Jako zapalone czytelniczki, które mają już na koncie kilka poradników, możemy Wam powiedzieć, że książka jest bardzo konkretna i przejrzysta, więc bez trudu odnajdziemy w niej interesujące nas zagadnienia. Choć jeśli chodzi o tego typu lektury zdecydowanie jesteśmy zwolenniczkami ciekawszej formy prezentowania wiedzy ( tabele, wytłuszczenia itp zamiast jednolitego tekstu). Lecz w tej niewielkiej książce ten brak, poprzez krótkie i fajnie opisane rozdziały nie przeszkadza tak bardzo.
Mamy nadzieje, że w choć niewielkim stopniu udało nam się przybliżyć Wam treść i sens powstania tej książki.Niestety niewiele możemy powiedzieć o skuteczności zaprezentowanych w niej rad i spostrzeżeń, ale wierzcie nam, że robiłyśmy co w naszej mocy, by każdy, kto zdecyduje się sięgnąć po tę lekturę choć w niewielkim stopniu wiedział czego oczekiwać.
Dzień dobry!
OdpowiedzUsuńDziękuje za tak miłą recenzje to bardzo niezwykłe móc czytać o swojej pracy, zwłaszcza jak opisał to ktoś kogo zupełnie nie znam.
Procedura time-out jest bardzo skuteczna nie tylko w szkole ale również w domu kiedy próbujemy sobie poradzić z zachowaniami których nie chcemy obserwować u swoich dzieci. Panie tego nie wiedzą ale ja wiem bo wielokrotnie próbowałam ją używać również w takich sytuacjach. Nie wiem jednak czy ta właśnie książka pomoże rodzicom zrozumieć jak wykonywać tę proceudrę. To musiał by już powiedzieć rodzic.
Jeszcze raz dziękuje:)