16 kwietnia 2012

Nie do wiary! Fascynujące rekordy świata


wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 160
format: 20,5x28 cm
rok wydania: 2010
cena: 30,45 zł


Dziś przedstawiam Wam wielką księgę, nie czego innego jak właśnie rekordów.

Traktowałabym to nawet w kategorii encyklopedii, ponieważ zawarte w niej zagadnienia są niesamowicie ciekawe i przydatne. Starsze dzieci, zaczerpniętą stąd wiedzę mogą spokojnie wykorzystać nawet w szkole :)

Książka ta podzielona jest na działy. Znajdziemy w niej:
- Rekordy czasów pierwotnych
- Rekordy w królestwie zwierząt
- Rekordy w królestwie roślin
- Rekordy z dziedziny geografii
- Rekordy z dziedziny astronomii
- Rekordy z dziedziny techniki
- Rekordy z dziedziny architektury

W każdym z działów znajdziemy po kilkadziesiąt zagadnień, ciekawostek, odpowiedzi na pytania. Na końcu natomiast znajduje się alfabetyczny spis pojęć, więc jeśli tylko szukamy czegoś konkretnego wystarczy tam zajrzeć i przejść do odpowiedniej strony :)

"Które dinozaury były najszybsze?", "Jakie wymiary ma największy motyl świata?", "Który ssak ma najlepszy słuch?", "Gdzie znajduje się największa rafa koralowa Europy?", "Jakie wymiary może osiągnąć płatek śniegu?", "Która planeta ma największą ilość księżyców?", "Który z samolotów jest największy?", "Który budynek budowano najdłużej?"

Wymieniłam Wam to wszystko, aby przybliżyć Wam o co chodzi w tej książce. No powiedzcie sami... Czy nie jest ona interesująca?

Przyznam się szczerze, że kiedy ją wybierałam, kierowałam się nie tylko tym, że ma być ona dla mojego synka, ale również tym, aby była ona też dla mnie :) Po prostu bardzo lubię takie książki... Wspaniale jest za każdym razem dowiadywać się tylu ciekawych i nowych rzeczy :)
Oczywiście jestem pewna, że za jakiś czas również moje dziecko będzie zachwycało się tą książką i z wielkim entuzjazmem odkrywać będzie wszystkie rekordy świata :)
Mimo, ze jest w niej zawarte tyle informacji, powiem Wam, że wszystko jest bardzo przejrzyście napisane. Dodatkowo w środku znajduje się spora ilość zdjęć przedstawiających to o czym możemy przeczytać.

Nie będę owijała w bawełnę... Ogromnie mi się ta książka podoba :) Bardzo wartościowa pozycja, prócz wielu ciekawostek znajdziemy w niej masę informacji przydatnych chociażby w szkole, a później zapewne i w życiu.

Gorąco polecam wszystkim łaknącym wiedzy :) !!!


Bardzo dziękuję wydawnictwu JEDNOŚĆ za możliwość jej zrecenzowania :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz