25 lutego 2012

Moje pierwsze kształty


opracowanie: JOANNA SKÓRA
ilustracje: ELŻBIETA ŚMIETANKA-COMBIK


wydawnictwo: Skrzat
ilość stron: 10
format: 16,5x23,5 cm
rok wydania: 2011
cena: 3,51 zł


"Moje pierwsze kształty" są to dwie cieniutkie książeczki do nauki, nie czego innego jak właśnie kształtów :)
W serii ukazały się również "Moje pierwsze literki", "Moje pierwsze cyferki" oraz "Moje pierwsze szlaczki".


Na pierwszy rzut oka wydaje się, że są to zwykłe książeczki z zadaniami. Jednak nie są one takie zupełnie zwyczajne, ponieważ nie wystarczy ich rozwiązać i odłożyć... Posłużyć mogą dziecku na bardzo długo czas, a to za sprawą swojej "wielokrotności" :)



Są to zeszyciki ze zmywalnymi stronami. Do pisania wystarczy nam zwykły pisak, do zmazywania wilgotna gąbka :)


W części pierwszej znajdziemy podstawowe kształty takie jak koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt. Dzięki "kreskowanym" konturom dziecko bardzo szybko nauczy się rysować takie figury :) Po narysowaniu każdej czeka nas też bardzo łatwe zadanie. Trzeba znaleźć i zaznaczyć na obrazku rzeczy o odpowiednim kształcie.


W drugiej części znajdują się odrobinę trudniejsze kształty takie jak serce, księżyc, gwiazda oraz kwiatek. Również do każdej figury przypisane jest odpowiednie zadanie polegające na tym samy co w poprzedniej części :)



Dodam jeszcze, że u nas książeczki te zostały przyjęte bardzo entuzjastycznie :) Nikodem uwielbia książki z zadaniami. Kiedy zobaczył, że w tych jest możliwość mazania, po czym można rysować od nowa to wpadł w zachwyt :) Mimo, że wszystkie kształty z tych zeszycików zna i doskonale rozróżnia, wielu nie potrafi jeszcze sam narysować. Jestem pewna, że po takich ćwiczeniach nauczy się tego ekspresowo :)

Egzemplarze recenzenckie otrzymałam od wydawnictwa SKRZAT, za co serdecznie dziękuję :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz