19 grudnia 2011

Coś tu się nie zgadza!

 
RALF BUTSCHKOW

wydawnictwo: DEBIT
ilość stron: 24
format: 22x28 cm
rok wydania: 2004
cena: 13,90 zł


Nie wiem czy uda Wam się gdzieś kupić tę książkę, bo ja nie widziałam jej nigdzie, ale w sumie od czego są biblioteki. A tu warto się trochę potrudzić, by ją zdobyć :)

To już druga książka tego typu, którą znalazłyśmy w naszej bibliotece. O pierwszej pisałam >>TU<<

Ta część to również bardzo króciutkie opowiadanie o małej Ewie. Choć treści w książce jest naprawdę niewiele, tak ilustracji jest baaardzo dużo. A do tego są one kolorowe i przede wszystkim pełne absurdów.

Czytając książkę podobnie jak w pierwszej części dziecko ma za zadanie odnaleźć wszelkiego rodzaju błędy, sytuacje nie możliwe. A jest ich naprawdę cała masa. A do tego są one fantastycznie wplecione w całość, że w rezultacie książka jest niezwykle zabawna. Już na samym początku w kuchni małej Ewy widzimy bałwanka w piekarniku lub sypiący się piasek z kranu. Nad kuchenką wisi prysznic, w lodówce stoją buty, Ewa przekrawa bułkę piłą a imbryk i filiżanka mają nogi. 

I choć wymieniłam tak wiele przykładów to pochodzą one tylko z jednej ilustracji, a to jeszcze nie wszystko. Wystarczy się przyjrzeć a znajdziemy tam jeszcze wiele innych śmiesznych szczegółów. I to samo jest na kolejnych stronach.

Książka jest wesoła i zmusza dziecko do aktywności. Sprawia, że maluch myśli i podczas czytania trenujemy z dzieckiem jego spostrzegawczość świetnie się przy tym bawiąc. Moje dziecko spędza przy tej książce całe godziny i nigdy jej się to nie nudzi :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz