26 grudnia 2011

Bajki. Ezop

 
EZOP

wydawnictwo: Format
ilość stron: 61
format: 26x31,5 cm
rok wydania: 2011
cena: 30 zł


Jest to zbiór 26 bajek napisanych w VI wieku p.n.e. przez Ezopa, który zapoczątkował historie tego gatunku.


Bajki tego autora są wydawane w przeróżnych formach, edycjach na całym świecie. Ta pozycja jest stosunkowo nowa, bo wydana bardzo niedawno...

Wszystkie z bajek zawartych w tej książce są o zwierzętach, ale z każdej wypływa bardzo mądry i życiowy morał dotyczący nie zwierząt oczywiście, ale właśnie nas - ludzi...


Bajki te są bardzo krótkie, ale za to treściwe i pouczające. Na końcu każdej napisany jest właśnie morał o którym wspomniałam wcześniej i który z danego opowiadania wynika.

Ja z bajkami Ezopa spotkałam się już nie raz, co prawda w innej formie, bo oglądałam je w telewizji na programie dla dzieci, ale bardzo przypadły mi do gustu, krótkie, mądre i niezwykle pouczające co może być idealnym wyznacznikiem zachowania, a zarazem przestrogą dla dziecka.


Moim zdaniem książka ta nie jest jeszcze odpowiednia dla mojego 3-latka... Bajki te są zbyt poważne, za mądre, jest w nich dużo... hmmm... przemocy, chęci pożerania innych... Nie wiem jak to inaczej ująć, po prostu to najbardziej rzuciło mi się w tym tekście w oczy.
Jednak dla dzieci starszych, myślę, że tak 10-letnich i oczywiście nastolatków i nawet dorosłych, może to być wspaniała lektura... 
Ja te bajki przeczytałam jednym tchem :)

Ilustracje w tej książce to podobno wielki plus, jednak powiem szczerze, że do mnie nie za bardzo przemawiają. Smutne, mroczne, czasem straszne... Wiem, że autorowi tych ilustracji właśnie o to chodziło i cel udało mu się osiągnąć idealnie, obrazki te bardzo pasują do tekstu, oddają jego sens i przesłanie i są właściwie uzupełnieniem tej książki, jednak ja nie spotykam się zbyt często z taką tematyka książek, przyzwyczajona jestem raczej do kolorowych, zabawnych ilustracji i może stąd moje odczucia co do takich jakże odmiennych obrazów...

Książkę do zrecenzowania otrzymałam od wydawnictwa FORMAT, za co pięknie dziękuję :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz