11 listopada 2017

3 składniki / 15 minut


Dania dla dzieci / Dania z drobiu / Dania z ziemniaków / Szybkie przekąski

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 104
format: 19,5x22,5 cm
rok wydania: 2017
dostępna: TU / TU / TU / TU

Mam wrażenie, że już naprawdę dawno nie miałam okazji pokazywać Wam, żadnej nowej książki kucharskiej. A przecież to takie moje uzależnienie ;) Czas to więc nadrobić, prawda? Dlatego dzisiaj pokażę Wam aż cztery! Na dodatek są one dosyć niezwykłe... Jest to bowiem seria książek "3 składniki/15 minut". Jesteście ciekawi co też kryją one w sobie? Już śpieszę Wam o nich opowiedzieć.

Mamy tutaj dania dla dzieci, dania z drobiu, dania z ziemniaków oraz szybkie przekąski. Pewnie nie tak trudno domyśleć się co znajduje się w każdej z tych książek, no bo że przepisy to przecież doskonale już wiecie ;) Ale ja trochę ich Wam wymienię, co Wy na to? Lubię to robić dlatego, że kiedy sama trafiam na jakąś nową książkę kucharską to najbardziej ciekawi mnie właśnie jakie dania w niej zajdę, w końcu to jest najważniejsze. Więc sama także zawsze wypisuje część dań znajdujących się wewnątrz danej książki. Mam nadzieję, że czasami okazuje się to Wam przydatne ;)

Więc tak, w książce "Dania dla dzieci" znajdziemy między innymi jajka z różowo-żółtym farszem, makaroniki pieczarkowo-łososiowe, kasza z marchewką po arabsku, minisuflety pomarańczowe, kolorowe frytki z marchewki i pasternaku, karczochy zapiekane z szynką, tarta z cebulą i skwarkami, risotto z parmezanem, miniburgery, kulki z kurczaka z parmezanem i wiele wiele innych. I tutaj od razu chciałabym się odrobinę przyczepić, bo wiele z tych dań nie kojarzą mi się ani odrobinkę z dziećmi, na przykład takie pomidory faszerowane pszenicą, wieprzowina z cukinią czy kurczak smażony po japońsku... Ja wiem, że dzieciaki są różne, akurat mi się trafiły takie nie jedzące prawie niczego i z tej książki niewiele mogłabym im przygotować ;) Ale dla dzieci, które jedzą z pewnością coś znajdziecie ;)

Rozgadałam się więc raz dwa przechodzę do kolejnych książek. W "Dania z drobiu" jak sama nazwa wskazuje znajdziemy mięsne przysmaki. Bardzo mnie ta książka zaciekawiła, w końcu mięsko wcinamy dosyć często, a inspiracji nigdy zbyt wiele ;) Znajdziemy tutaj między innymi takie przepisy jak kurczak panierowany w płatkach kukurydzianych, kurczak ze szpinakiem w śmietanie, indyk z porami, perliczka z kapustą czerwoną i rodzynkami, kurczak z mango, pieczeń z indyka i ziemniaki z czosnkiem, sałatka z kurczaka w sosie curry, kurczak po arabsku z cytryną kandyzowaną, kurczak w piwie, kogut w winie, perliczka faszerowana śliwkami suszonymi i ogrom innych pomysłów na potrawy drobiowe!

Kolejna książka to "Dania z ziemniaków" i tutaj znowu moja ciekawość była ogromna. Co też można wymyślić z ziemniaków? I to w takich ilościach, aby powstała z tego cała książka kucharska? Na przykład placki ziemniaczane, albo frytki, ale to dopiero początek! Zajdziemy tutaj bowiem mnóstwo pomysłów takich jak na przykład ziemniaki hasselback (harmonijkowe) w sosie curry z parmezanem, ziemniaki w szałwią w wędzonym boczku, pulpety ziemniaczane z brokułem, sałatka ziemniaczana z krewetkami i szpinakiem, zupa ziemniaczana z różowym czosnkiem, ziemniaki faszerowane serem kozim i szczypiorkiem, churros z ziemniaków, krokiety ziemniaczane z serem, ziemniaczane napoleonki z cukinią i czerwoną cebulą, zupa z batatów i nasion i mnóstwo innych...

No i ostatnia z książek z tej serii czyli "Szybkie przekąski", a w nich kolejna porcja smacznych przepisów takich jak racuszki z sosem klonowym, muffinki z borówkami, pita zhumusem i kurczakiem grillowanym, krążki z pstrągiem wędzonym, pizzerinki z kozim serem, ekspresowe chili con carne, bakłażany nadziewane kiełbasą i bazylią, marokańskie kulki wołowe, spaghetti z małżami, ciasteczka z malinami, panna cotta z czekoladą i mlekiem, truskawkowy przekładaniec i przeróżne inne przepisy :) I tutaj znowu muszę powiedzieć kilka słów, bo akurat po tej książce spodziewałam się takich ekspresowych, łatwych i mało skomplikowanych pomysłów na przekąski takie imprezowe, a wydaje mi się, że wiele z tych przepisów są zbyt skomplikowane. Ja niektóre z nich podałabym prędzej na obiad niż na przekąskę. Ale za to są tu słodkości, które uwielbiam i dzięki temu wybaczam to na co przed chwilą narzekałam ;)

Jak widzicie przepisów jest tutaj mnóstwo, a i tak podałam Wam tylko niewielką ich część. W każdej z książek znajdziemy bowiem równiutko po 55 przepisów. Seria ta nazywa się "3 składniki / 15 minut", mniejszym drugiem dopisana jest strzałeczka i napis "do 5" czyli "3 do 5 składniki / 15 minut " ;) Czasami zauważyłam, że składników podanych jest odrobinkę więcej, ale zazwyczaj są to jakieś dodatki czy przyprawy więc nie będziemy się o to czepiać, prawda ;) ?

Mi osobiście bardzo podoba się to, że większość tych dań to takie naprawdę proste i w miarę szybkie dania, które staną się z pewnością wspaniałą odmianą w naszych kuchniach, a jednocześnie nie sprawią, że będziemy musieli spędzić cały dzień w kuchni i przy okazji nie zbankrutujemy :) Ja jestem na tysiąc procent pewna, że wykorzystam wiele z tych pomysłów. Strasznie mi się podobają te różne opcje w szczególności jeśli chodzi o drób i ziemniaki. To naprawdę niezwykła odmiana od tego co na jadamy zazwyczaj. A coś nowego w kuchni to zawsze uszczęśliwia całą rodzinkę ;)

No, ale gadam i gadam, a czas już w końcu kończyć... Pozostaje mi napisać Wam jeszcze kilka słów o wyglądzie tych książek czyli mamy tutaj sztywne okładki, poręczny format, kartki w środku nie są śliskie, ale nie są też takie zwykłe papierowe, wydaje mi się jakby było coś pomiędzy. Na początku każdej z tych książek pokazane są bazowe składniki. Przy każdym przepisie składniki są także pokazane i podpisane. Przygotowania są ponumerowane, co także jest fajnym ułatwieniem. Czasami zapisana jest też jakaś porada dotycząca danego dania. Jest także podany czas przygotowania (max 15 minut), ale też sposób i czas gotowania (od kilku minut nawet i do godzinki) :) No i te piękne, bardzo smakowite, kolorowe zdjęcia przedstawiające te wszystkie dania... Jedyny minus jest taki, że nie przy wszystkich przepisach są zamieszczone zdjęcia, ale na szczęście przy większości są wiec też nie ma co narzekać ;) Na zakończenie napiszę tylko, że polecam! Pyszności!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz