18 sierpnia 2017

Alfabet aktywnie TVP ABC


wydawnictwo: Edipresse Książki
ilość stron: 132
format: 20,5x26 cm
rok wydania: 2017
dostępna: TUTAJ

Mój starszy syn potrafi już alfabet, mój młodszy syn jest jeszcze odrobinę za mały na naukę literek, najpierw musi nauczyć się w ogóle mówić ;) Jednak kiedy zobaczyłam tę książkę w wydawnictwie Edipresse od razu mi się spodobała. Literkowa kolorowanka? To coś co z pewnością już niedługo przyda się mojemu Dominikowi :) Dużo mam takich książek "na zapas", ale wiem, że ani się obejrzę jak moje dziecko do nich dorośnie...

Dzisiaj chciałabym zaprezentować Wam książkę pełną literek, pełną przeróżnych zadań i kolorowanek. Wewnątrz znajduje się cały zwierzakowy alfabet. Dlaczego zwierzakowy? Ponieważ każda z literek pokazana jest tu w kształcie zwierzątka, oczywiście dana litera ma coś z tym zwierzakiem wspólnego, na przykład jego nazwa zaczyna się na tę literkę lub znajduje się ona wewnątrz wyrazu... Mam nadzieję, że moje wyjaśnienia są możliwie zrozumiałe? Czasem tak mam, że coś mało skomplikowanego opisuję w taki sposób, że aż trudno zrozumieć ;)

Literki są zamieszczane w kolejności alfabetycznej. Przy każdej z nich jest miejsce z kropeczkami, aby dziecko mogło poćwiczyć jej pisanie, przy każdej jest też krótki wierszyk dotyczący danego zwierzaka. Dalej mamy trzy strony z różnymi łatwymi zadaniami. Są one dosyć różnorodne. Na przykład odszukiwanie literki w nazwie, odszukiwanie literek na obrazkach, kolorowanie, szlaczki, wybieranie odpowiednich przedmiotów, liczenie czegoś na ilustracji, dopasowywanie puzzli, labirynty, szukanie różnic, łączenie w pary, rysowanie po śladzie, szukanie cienia, rysowanie, dodawanie, uzupełnianie wyrazów brakującymi literami...

Także na każdą literkę przypadają aż cztery strony. Łatwo więc się domyślić, że zadań jest tutaj naprawdę sporo i są dosyć różnorodne, ale są też dosyć proste. Mój starszy syn jest już na innym poziomie nauki więc w tym momencie wszystko to wydaje mi się naprawdę takie zupełnie proste jednak myślę, że jest to poziom dobrze dostosowany dla dzieciaków dopiero zaczynających przygodę z literkami :)

Wszystko oprócz literek przypominających zwierzaki jest tutaj bez koloru czyli cała książka jest jedną wielką kolorowanką :) Sporo poleceń dotyczy właśnie kolorowania, ale później po rozwiązaniu już tych wszystkich zadań pozostanie jeszcze wiele nieuzupełnionych obrazków, które dziecko będzie mogło uzupełnić. Jestem pewna, że będzie ono miało zajęcie na bardzo długi czas. Zainwestujcie przy okazji w zapas kredek, tak na wszelki wypadek ;)

Ja osobiście bardzo lubię kiedy do nauki wpleciona jest zabawa, sama jako dziecko uwielbiałam wszelkiego rodzaju książeczki z zadaniami chociaż w tamtych czasach nie było zbyt dużego wyboru, a o tym co się dzieje teraz na rynku wydawniczym można było pomarzyć. Teraz mamy tak duży wybór, a książki są tak różnorodne, śliczne i ciekawe, że człowiek nie wie co wybrać.

Ja sama nie znam większości książek dla dzieci dlatego też nie mogę Wam powiedzieć, żebyście wybrali ten konkretny tytuł do nauki literek zamiast innego ponieważ ten jest lepszy. Ja mam możliwość zapoznania się z tym i dlatego też Wam go pokazuje oraz opisuję. A czy przypadnie Wam on do gustu to już indywidualna sprawa każdego z czytelników.

Ja mogę jedynie powiedzieć Wam, że moim zdaniem warto się z tą pozycją zapoznać. Format A4, sztywna okładka, matowe strony na których łatwo się piszę i koloruje, mnóstwo różnorodnych zadań wszystko w tematyce zwierzęce, poziom zadań dosyć prosty, ilustracje ładne, no i nauka poprzez zabawę - tak to wygląda w dużym skrócie :) Jestem pewna, że Waszym dzieciakom książka ta przypadnie do gustu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz