14 maja 2014

50 prac ręcznych na wiosnę


Pracownie małych artystów

wydawnictwo: Siedmioróg
ilość stron: 110
format: 21,5x29,5 cm
rok wydania: 2014
cena: 37,99 zł 29,99 zł

Uwielbiam prace ręczne. Swego czasu razem z Alicją spędzałyśmy tak każdą wolną chwilę. Były dni, kiedy pomału brakowało nam pomysłów jak jeszcze bardziej urozmaicić te nasze twórcze zabawy. Kolorowałyśmy, wycinałyśmy, kleiłyśmy, lepiłyśmy z plasteliny, gliny, masy solnej itp. Pokoik Ali przypominał nam magazyn, bo gromadziłyśmy w nim wszystko co tylko przychodziło nam do głowy. Wszystko to co według nas mogłoby się przydać do kolejnej zabawy.

Teraz wszystko trochę się zmieniło. Alicja odkąd zaczęła chodzić do przedszkola, a teraz do szkoły ma swoje inne obowiązki i nie ma już takiego zapału do tego typu zabaw. Często rysuje, klei i wycina, ale już wszystko robi zupełnie sama i nie muszę jej w tym asystować. Z jednej strony jestem z niej bardzo dumna. Moje dziecko jest bardzo samodzielne i powiem nieskromnie - utalentowane. Ale z drugiej strony, brakuje mi tych wspólnie spędzanych dni z przyborami plastycznymi w ręku :)

Jednak nie poddaje się, co to to nie! Teraz rośnie mi w domu kolejna mała zdolniacha, a ja już z wielkim zapałem gromadzę w domu wszelkiego rodzaju inspiracje do zabaw z Natalką. Czas szybko ucieka i ani się obejrzę jak moja Natalka zacznie rysować, potem malować, a potem... to już będzie z górki. Więc muszę  być przygotowana na kolejne kreatywne szaleństwa. Szkoda tylko, że w większości przypadków, pomysły te powtarzają się w poszczególnych publikacjach. Ale, na szczęście nie w każdej. Dziś więc książka, która wnosi coś zupełnie innego. Pomysły, które z pewnością Wam się spodobają.

"50 prac ręcznych na wiosnę" to garść inspiracji na zabawę z maluchem w tworzenie czegoś z niczego. Pomysły te podzielone są na 4 grupy. Pierwsza to wiosenne dekoracje. A w niej? Jak zrobić konwalie z papieru, hiacynt lub szafirki. Nie zabraknie także pomysłu na osłonkę na doniczkę w kształcie baranka lub wiszącą różaną kulę. Drugi rozdział to ozdoby na Wielkanoc. Tutaj poznamy przepis na stworzenie różnego rodzaju pisanek oraz nauczymy się tworzyć między innymi serwetniki, wielkanocne zawieszki, zajączki, kurczaki i wiele więcej. 

Następny rozdział to zabawne zabawki i opakowania. Dzięki temu działowi szybciutko powstaną koszyczki na pisanki, opaski w kształcie zająca, wycinankowe palmy, ramki na zdjęcia i wiele wiele więcej. I na zakończenie dział o nazwie wesołe zwierzątka. Ten chyba podoba mi się najbardziej, bo znajdziemy w nim ciekawe pomysły na wykonanie z papieru jaskółki, kaczuszki, kameleona, stonogi, pszczoły itp. 

Muszę przyznać, że ta książka jest naprawdę bardzo ciekawa. Pomysły zaproponowane wewnątrz są, ciekawe, łatwe do wykonania i co najważniejsze - niespotykane. Przeglądając ta książkę nie raz byłam zaskoczona i nabrałam jeszcze większej chęci do takiej zabawy. Każdy pomysł jest fajnie zaprezentowany, poszczególne czynności są nie tylko dokładnie opisane, ale również zobrazowane. A efekt końcowy wygląda naprawdę zachwycająco. Każdy projekt zaczyna się od wyszczególnienia niezbędnych do jego wykonania materiałów. Następnie przechodzimy do przepisu jak daną rzecz wykonać, a na następnej stronie jest zaprezentowane dane dzieło w pełnej okazałości. Nie zabraknie tu także wskazówek jak trudna do wykonania jest taka rzecz i ile czasu zajmie nam jej stworzenie. 

Książka ta jest przede wszystkim ciekawa, ale mogłabym w niej znaleźć jeszcze szereg innych zalet takich jak: wesoła, kolorowa, pięknie wydana, pomysłowa, inspirująca i wiele wiele więcej. Mnie szalenie się podoba i jestem pewna, że jeszcze nie raz z niej skorzystam. Polecam!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz