8 kwietnia 2014

Quiz. Co wiesz?


wydawnictwo: Olesiejuk
ilość kart: 100
format: 10x10 cm
rok wydania: 2013
cena: 29,99 zł

Pamiętam jak jako dziecko bardzo lubiłam różnego rodzaju quizy, zagadki, krzyżówki... Ogólnie byłam dosyć ciekawym małym człowiekiem i od zawsze interesowała mnie wiedza "naukowa" :) Z wiekiem niestety im starsze klasy w szkole tym bardziej mój zapał mijał niestety, a żałują, bo do teraz uwielbiam wszelkiego rodzaju informacje na różnego rodzaju tematy naukowe. Stąd też moje uwielbienie do przeróżnych encyklopedii ;) Ale nie o tym miało być, a o tym quizie...

Tym razem nie jest to żadna książeczka, dla odmiany jest to małe pudełeczko, w którym po otwarciu zobaczymy aż 100 kolorowych kart. Podzielone są one na siedem kategorii tematycznych: Nasza planeta, Nauka i technika, Ludzkie ciało, Życie codzienne, Zwierzęta, Żywność, Zawody. Każda z tych kategorii ma inny kolor, każda ma też jedną kartę ze specjalnym separatorem dzięki, któremu karty są ładnie oddzielone. Na każdej karcie znajduje się numerek dzięki czemu można je bez problemu poukładać w odpowiedniej kolejności. Na każdej zamieszczone jest oczywiście również jedno pytanie oraz trzy możliwe odpowiedzi.

Ale w pudełeczku tym oprócz tych wszystkich kart z pytaniami jest jeszcze mała książeczka z odpowiedziami. Wyczytałam na jej początku, że ten quiz może być świetną zabawą dla wielu dzieci jednocześnie. Nie będę tłumaczyła dokładnie zasad, ale zabawa może być przednia i dzieciaczki mogą sprawdzić między sobą swoją wiedzę. Kolejno losują i odpowiadają na różne pytania, przy poprawnych odpowiedziach zyskują punkty, wygrywa ten kto pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart... To tak tylko zupełnie ogólnikowo, bo zasady mogą być o wiele bardziej rozwinięte, dające duże możliwości zabawy :)

A co za pytania można tutaj znaleźć? Oczywiście przeróżne! Jak odróżnić morze od oceany? Z czego tworzą się chmury? Z czego produkuje się papier? Jak to się dzieje, że samoloty latają? Jak to się dzieje, że zasypiamy? Dzięki czemu wymawiamy dźwięki? Jak woda trafia do kranów? Jak bezpiecznie jeździć na rowerze? Dzięki czemu kot widzi w ciemności? Co świstak robi zimą? Jak się robi mąkę? Jak pozyskać sól z morskiej wody? Kto leczy zwierzęta? Kto zajmuje się sprzedażą książek?

To tylko niewielka część tych wszystkich pytań, jest ich dużą i zdecydowanie można uznać je za ciekawe :) Ponieważ jest to pozycja przeznaczona dla dzieci powyżej szóstego roku życia, a jestem pewna, że na część z tych pytań takie dzieciaki nie będą znały jeszcze odpowiedzi, to już wyobrażam sobie jak wesoło będzie słuchając tego co wymyśliły :D Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam tą dziecięcą pomysłowość!

Tyle się już rozpisałam, a jeszcze nie napisałam nic o wyglądzie. Tak więc co tu dużo ukrywać... Jest super! Pudełko to jest naprawdę mocne, grube i z pewnością nie podrze nam się, ani nie rozpadnie przy częstym i długotrwałym użytkowaniu. Karty natomiast nie są ani sztywne, ani też zupełnie miękkie. Są takie elastyczne, do tego śliskie. Do tego duża, ciekawa i czytelna czcionka oraz zwariowane i wesołe ilustracje przedstawiające to o czym czytamy ;) Fajne jest również to, że każda kategoria ma swój kolor oraz motyw, dzięki czemu łatwo oddzielić je od siebie i wybrać odpowiednią kartę. 

Ja jestem bardzo zadowolona, Nikodem również i to nawet już teraz. Choć nie ma jeszcze skończone sześciu lat to i tak z chęcią odpowiada na niektóre z tych pytań. Szkoda, że nie mieliśmy jeszcze okazji wypróbować tego quizu w większej grupie dzieciaków, jestem pewna, że będzie przy tym mnóstwo śmiechu :) Także kochani, jest to nie tylko nauka, ale również masa zabawy. Więc polecam ogromnie :)



2 komentarze:

  1. Ciekawe te pytania, zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na naukę przez zabawę :)

    OdpowiedzUsuń