14 kwietnia 2017

Co, jak i dlaczego


700 PROSTYCH ODPOWIEDZI NA TRUDNE PYTANIA

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 208
format: 20x27 cm
rok wydania: 2016
dostępna: TUTAJ


Kiedyś miałam ogromną potrzebę poznawania wszystkich możliwych książek o charakterze edukacyjnym ;) Uwielbiałam wszystkie dziecięce encyklopedie, książki przyrodnicze, pytania i odpowiedzi itp. W rezultacie uzbierała nam się niezła kolekcja tego typu publikacji. Musiałam przystopować, w końcu moje dzieci nie miałyby możliwości zaczerpnąć wiedzy z tych wszystkich mądrych książek, a przecież to właśnie dla nich one są, a nie dla mnie (ciągle sobie to powtarzam, raczej z marnym skutkiem) :P

No właśnie miałam sporą przerwę, ale ostatnio kiedy przeglądając ofertę wydawnictwa Jedność trafiłam na tę książkę z pytaniami i odpowiedziami na temat wszystkiego i naprawdę nie mogłam się powstrzymać! Ugięłam się i postanowiłam bliżej zapoznać się z jej zawartością. To znaczy postanowiłam zapoznać z jej zawartością nie tylko siebie, ale i mojego syna. Tak, tak właśnie to chciałam napisać ;)

Jako kilkuletni dzieciak uwielbiałam takie książki. Naprawdę siedziałam godzinami i czytałam wszystkie pytania i odpowiedzi po kolei. Bardzo mnie to interesowało. I tak zostało mi do dzisiaj. Lubię takie naukowe rzeczy, lubię dowiadywać się różnych ciekawostek na temat otaczającego mnie świata. Mam nadzieję, że tym moim zamiłowaniem do takich "pouczających" książek zarażę mojego starszaka ;) Co prawda większość tej wiedzy szybko ulatuje z głowy, z myśli, nie przywiązuje się do tego zbyt dużej wagi, ale sama po sobie wiem, że jednak niektóre informacje pozostają. Zawsze lepiej coś wiedzieć niż nie wiedzieć, prawda ;) ? 

Ale dosyć już tego mojego gadania, czas w końcu skupić się na tej jednej, konkretnej książce, którą dzisiaj Wam prezentuje. "Co, jak, dlaczego" - jest to książka, w której znajdziemy odpowiedzi na 700 różnych pytań. Pytania te dotyczą dosłownie wszystkiego. Mamy tutaj podział na siedem różnych dziedzin. Życie codzienne, Technika, Ciało ludzkie, Myśli i emocje, Natura, Zwierzęta, Historia. 

Wydaje mi się, że zawarte są tutaj wszystkie najważniejsze tematy. W każdym z nich znajdziemy po około 100 najróżniejszych pytań i odpowiedzi na nie. Pytań tych jest tak wiele, że nie byłabym w stanie wymienić ich wszystkich, baaa nawet i częściowo byłby niezły problem więc po prostu podam Wam po kilka losowo wybranych przykładów (jeszcze więcej możecie podglądnąć na ilustracjach, które tutaj zamieściłam).

Dlaczego baletnice mają tiulowe spódniczki? Dlaczego skarbonki mają formę świnek? Dlaczego w Azji je się pałeczkami? Dlaczego płaczemy przy obieraniu cebuli? Jak wyglądał pierwszy samochód? Jak zbudowano Statuę Wolności? Jak głos przechodzi przez telefon? Jak produkuje się plastik? Jak robi się sztuczne ognie? Jak powstają kolorowe linie na paście do zębów? Dlaczego dziecko w brzuchu mamy znajduje się w wodzie? Dlaczego mamy brwi? Jak powstaje krew? Jak mózg może rządzić całym ciałem? Dlaczego burczy nam w brzuchu kiedy jesteśmy głodni? Dlaczego z nosa leci katar? Dlaczego łzy są słone?

Jak przestać bać się ciemności? Dlaczego się kłócimy? Dlaczego czasem mam ochotę pobyć sam? Skąd wiadomo, że coś jest piękne? Dlaczego pomidor jest owocem, a nie warzywem? Dlaczego śnieg jest biały? Dlaczego wieje wiatr? Jak wygląda środek Ziemi? Jak rodzą się gwiazdy? Dlaczego nie czujemy, że Ziemia się kręci? Dlaczego koty nie lubią wody? Dlaczego koguty pieją rano? Jak gąsienica zostaje motylem? Dlaczego węże zrzucają skórę? Jak pływają ośmiornice? Dlaczego konie mają grzywy? Dlaczego wciąż znajdujemy szkielety dinozaurów? Jak pojawił się człowiek? Jak pierwsi ludzie rozniecali ogień? Jak budowano piramidy? Dlaczego królowie noszą korony? Jak budowano zamki? Jak Indianie budowali tipi? Dlaczego Brytyjczycy mają królową?

Podałam Wam naprawdę mnóstwo przykładów, a wierzcie mi, że musiałam się powstrzymywać, aby nie napisać ich jeszcze więcej ;) Sami widzicie jak uwielbiam tego typu książki, najchętniej przepisałabym Wam całą treść ponieważ wszystko co jest wewnątrz wydaje mi się ciekawe i godne uwagi. Ale niestety, aby jeszcze lepiej zapoznać się z tą książką musicie już sami po nią chwycić. Ja mogę jedynie zapewnić Was, że naprawdę warto. Pytania tutaj zawarte są w większości naprawdę bardzo ciekawe i warto poznać odpowiedzi na nie. A jeśli przy odpowiedziach jesteśmy to muszę przyznać, że są one napisane w naprawdę prosty, dosyć krótki i jak najbardziej zrozumiały sposób.

Książka ta ma sztywną okładkę i śliskie strony. Na każdej ze stron znajdują się cztery pytania i odpowiedzi. Wszystko jest bardzo przejrzyste i czytelne i nie ma szans, aby pogubić się w treści czy też czegoś nie zrozumieć. Do niektórych z odpowiedzi dołączone są ilustracje. Czasem po prostu stanowią mały, kolorowy, zabawny dodatek, ale czasem prezentują to o czym możemy przeczytać w odpowiedzi. Pokazują jak coś działa, o co dokładnie chodzi w tym co przeczytaliśmy. Jest to dodatkowa pomoc w zrozumieniu niektórych zagadnień. Moim zdaniem jest to rozwiązanie idealne. Cała książka bardzo mi się podoba, zarówno jej treść jak i wygląd są godne uwagi. Ja niebawem podsunę ją mojemu starszakowi. Niedługo kończy 9 lat więc jestem pewna, że takie ciekawostki dotyczące wszystkiego co nas otacza zdecydowanie przypadną mu do gustu :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz