13 marca 2016

W koronach drzew / Kwiaty


ANTYSTRESOWY RELAKS KOLOROWANKOWY

AGNIESZKA KAMIŃSKA

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 80
format: 24x24 cm
rok wydania: 2015
cena:  16,99 zł / 16,99 zł

Ostatnio ogromną popularnością cieszą się antystresowe kolorowanki dla dorosłych. Nie wiem skąd ten szał, zauważyłam, że zaczęło się po prostu tak z dnia na dzień. Nagle w nowościach wydawniczych pojawiły się kolorowanki o przeróżnych tematykach. Wydawnictwo Olesiejuk także ma ich w swojej ofercie całe mnóstwo więc po prostu nie mogłam się powstrzymać i musiałam przygarnąć pod swoje skrzydła chociaż te dwie ;)

"W koronach drzew" oraz "Kwiaty" to dwie z czterech części z serii "Antystresowy relaks kolorowankowy". W każdej z tych książek znajduje się po 80 stron, a na nich po 40 różnych kolorowanek. Czeka nas naprawdę cała masa zabawy i odstresowywania się :)

Jak łatwo się domyślić wewnątrz kolorowanki te dobrane są tematycznie. "W koronach drzew" znajdziemy drzewa, liście, kwiaty oraz zwierzaki takie jak na przykład różne ptaki, ćmy, wiewiórka, motyle, a nawet koty. Wszystkie te ilustracje są wypełnione do granic możliwości różnymi wzorami tak, aby kolorowanie było przyjemniejsze, ciekawsze, abyśmy mogli dać się ponieść fantazji...  


Druga kolorowanka czyli "Kwiaty" to oczywiście nic innego jak własnie kwiaty w przeróżnych odsłonach, o różnych kształtach, wielkościach, różnych gatunków. Wiele z nich to z pewnością pomysły autorki jednak widzę wśród nich na przykład takie kwiatuszki jak róże, słoneczniki czy tulipany :)

Jako dziecko uwielbiałam kolorować. Przez długie lata nie ruszałam jednak wcale kredek, potem kiedy Nikodem był mniejszy miałam okazję wraz z nim znowu trochę pobawić się w różne rysunkowe i kolorowankowe prace. Jednak tak naprawdę przypomniałam sobie jak to jest kolorować dopiero niedawno kiedy na rynku wydawniczym pojawiły się te różne kolorowanki dla dorosłych. 

Z przyjemnością chwyciłam wtedy po kredki i zaczęłam zabawę. Okazało się wtedy, że kolorowanie wcale nie wychodzi mi zbyt dobrze, bo co z tego, że umiem ładnie pokolorować nie wyjeżdżając za linię kiedy kompletnie nie umiem stworzyć na obrazku nic ciekawego, żadnych cieni, kolorów przechodzących jeden w drugi. I wtedy stwierdziłam, że chciałabym lepiej, że muszę poćwiczyć, popróbować i za pomocą kredek stworzyć coś co będzie ładne i ciekawe. Takim oto sposobem okazało się, że kolorowanki dla dorosłych to naprawdę dobry motywator do tego, aby nauczyć się czegoś nowego, aby dać się ponieść wyobraźni i tworzyć ;)

Ale dosyć o mnie, czas wrócić do książek i napisać jeszcze słów kilka o ich wyglądzie. Może zacznę od formatu. podoba mi się to, że są one kwadratowe, jest to wygodne rozwiązanie. Książki te są klejone i z tego co zauważyłam naprawdę mocne, bo jak dotąd nic mi się nie rozkleiło, ani nie odpadło :) Trochę irytuje mnie to, że zamykają się one podczas kolorowania, ale nie jest to jakoś bardzo straszne, ponieważ większość książek tak ma, nie wszystkie otwierają się przecież na płasko. 

Koniecznie wspomnieć muszę także o grubości kartek, to dosyć istotny szczegół w kolorowankach. I tutaj plus z mojej strony ponieważ kartki te są dosyć grube, natomiast obrazek zamieszczony jest tylko na jednej ze stron więc podczas kolorowania nie ma obaw, że coś nam się przebije lub odgniecie. Myślę, że to byłoby na tyle :) Wydawnictwo Olesiejuk ma bardzo szeroki wybór w tematyce takich kolorowanek, jestem pewna, że każdy bez wątpienia znajdzie coś dla siebie :)



1 komentarz: