17 grudnia 2014

Tajemnice Gwen Frost


AKADEMIA MITU III

JENNIFER ESTEP

wydawnictwo: Dreams
ilość stron: 328
format: 14x20,5 cm
rok wydania: 2013
cena:  34,90 zł  31,41 zł

Pamiętacie jak opisywałam Wam książki z serii "Akademia Mitu"? Jak dotąd miałam okazję przeczytać i pokazać Wam dwie części "Dotyk Gwen Frost" oraz "Pocałunek Gwen Frost". Teraz przyszedł czas na kolejną odsłonę :) Powiem Wam, że zawsze mam spore trudności z kolejnych książek z jednej serii. Nie chcę zdradzać zbyt wiele z fabuły, a z drugiej strony nie do końca potrafię opisać to wszystko tak by Ci co nie czytali poprzednich części, nadal nie dowiedzieli się zbyt wiele... Pewnie nie za dobrze mi to wszystko wychodzi więc po prostu jeśli nie czytaliście jeszcze poprzednich części z serii to nie zagłębiajcie się za bardzo w tą recenzję ;)

Może najpierw kilka słów przypomnienia... Gwen Frost to siedemnastolatka, która niedawno trafiła do niezwykłej szkoły - Akademia Mitu. Szkoła ta jest naprawdę nietypowa i zdecydowanie niesamowita. I zdecydowanie nie chodzi tu tylko o jej wygląd. Osoby, które do niej uczęszczają mają magiczne zdolności. Spartanie, Walkirie, Amazonki, Wikingowie, Rzymianie. Wszyscy są super szybcy i przeogromnie silni, a do tego każde z nich posiada magiczne dary. Gwen jest inna - ona jest Cyganką. Ma dar psychometrii. Potrafi wyczuć uczucia i zobaczyć wspomnienia poprzez dotyk. Ale to wszystko nie jest tak wspaniałe jak się wydaje. Akademia Mitu powstała po to by szkolić i trenować uczniów do walki ze Żniwiarzami Chaosu, którzy dążą do wypuszczenia swojego okrutnego Boga z więzienia i rozpętania wielkiej wojny na świecie. I to właśnie Gwen ma za zadanie nie dopuścić do tego, aby Żniwiarze dopięli swego. Gwen jest wybranką bogini Nike, która dała jej za zadanie odnalezienie i ponowne ukrycie pewnego pewnego bardzo ważnego artefaktu - sztyletu, którego poszukują Żniwiarze. Jednak to wcale nie jest łatwe. W jej rękach leży los całego świata. I co jak się jej nie uda???

Nie będę dokładnie opisywała Wam tego co znajdziemy w tej książce. A wierzcie mi, sporo się tutaj dzieje. Jednak jestem pewna, że jeśli interesuje Was ta seria to z przyjemnością zapoznacie się z jej wszystkimi częściami. Jest to zdecydowanie książka dla młodzieży. Ja może już odrobinę "wyrosłam" z takich powieści, jednak mimo wszystko nadal bardzo lubię fantastykę więc nie mogłabym odpuścić sobie tej serii. Sporo się tutaj dzieje więc z pewnością nie będziemy nudzić się podczas czytania. Jest wątek Żniwiarzy czyli coś pełnego walki i krwi, jest wątek pewnej uczennicy, która okazała się oszustką, jest wątek Daphne czyli najlepszej przyjaciółki Gwen, jest też wątek Logana czyli odrobina romantyczności wśród tych mało sprzyjających warunków... Powiem Wam, że byłam ogromnie ciekawa kontynuacji i przeczytałam tę książkę ekspresowo. Jest ciekawa i jestem pewna, że jeśli tylko tematyka Wam odpowiada to powinniście być równie zainteresowani i zadowoleni jak ja ;) Teraz nie mogę doczekać się tego kiedy chwycę po czwartą część Akademii Mitu. Zapowiada się kawałek naprawdę interesującej lektury :)


1 komentarz:

  1. Gdybym się cofnęła o te chociaż 10 lat, ależ byłoby czytania ;-)

    OdpowiedzUsuń