5 lipca 2014

Czy grzechotnik ma grzechotkę?


Zaskakujące pytania ze świata zwierząt.

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 128
format: 22,5x22,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 29,90 zł

Jakieś dwa lata temu polecałam Wam pewną książkę, którą zachwalałam pod niebiosa. I nie było w tym ani krzty przesady, bo lektura ta wciąż stoi na honorowym miejscu w pokoju mojego dziecka i jest dość często w użytku. Nosi ona tytuł: "Dlaczego galaretka się trzęsie?" i odpowiada na przeróżne nietypowe pytania zadawane przez dzieci. I jak się pewnie domyślacie, nie tylko moje dziecko po nią sięga. My także w kryzysowych sytuacjach posiłkujemy się wiedzą w niej zawartą. I trzeba przyznać, że na wiele nurtujących pytań naszej Ali znaleźliśmy w niej odpowiedź.

Tym razem polecam Wam lekturę bardzo podobną. Tutaj także znajdziemy odpowiedzi na wiele bardzo ciekawych i pytań, jednak te dotyczą wyłącznie świata zwierząt. A czego konkretnie? No cóż... Tutaj przeczytamy na przykład: Dlaczego bociany stoją tylko na jednaj nodze? Dlaczego delfiny wyskakują z wody? Dlaczego często mylimy jaguara z lampartem? Dlaczego koty robią koci grzbiet i czy widzą w ciemności? Dlaczego lamy plują? Czy to prawda, że owce są głupie? Dlaczego dziób papugi jest krzywy? Co pierze szop pracz? Czy świnki morskie to małe świnie? Dlaczego małpy stroją miny? Dlaczego kukułka podrzuca swoje jajka do innych gniazd? Oj, powiem Wam, że tych pytań jest cała masa. To co tu Wam wymieniłam to tylko garsteczka.

W tej książce jest tak wiele pytań i odpowiedzi, że aż trudno w to uwierzyć. Myślę, ze nawet moje pomysłowe dziecko nie wpadłoby na wiele z nich, żeby mi zadać. Fakt, niektóre z nich już kiedyś padły i miałam nie lada kłopot, by Alicji odpowiedzieć. Ale nie wiem, czy moja córeczka zadałaby mi ich aż tyle. Tak więc z tą książką możemy dowiedzieć się więcej, niż nas interesuje. Ta lektura wybiega do przodu i nie raz nas zaskakuje.

Bardzo podoba mi się również sposób wydania tej lektury. My układ ten znamy już z części, o której wspomniałam na początku. Po lewej stronie znajdziemy dany temat wraz z pytaniami i odpowiedziami na nie. Tych pytań zawsze jest po trzy, ale w dodatkowej ramce umieszczając na tej stronie dowiemy się także różnych innych rzeczy na temat danego zwierzęcia. Na przykład: 

Czy wiesz, że...
- kangury potrafią biegać z prędkością do 80 kilometrów na godzinę oraz przeskakiwać płoty, które są wyższe od dorosłego człowieka.
- niektóre kangury żyją także w lasach deszczowych.
- w Australii żyje 55 różnych gatunków kangura.
- kangur olbrzymi czerwony jest największym torbaczem na Ziemi. Osiąga on wzrost do 1,6 metra.

Po prawej zaś stronie znajduje się duże, zajmujące całą stronę zdjęcie danego zwierzaka. 

Tą lekturę czyta się jednym tchem. Można od początku do końca tak jak my to robimy, lub też możemy wyszukiwać w niej tylko te informacje, które w danym momencie nas interesują. Nie jest to trudne, bo na samym początku znajdziemy przejrzysty i dokładny spis treści z wymienionymi wszystkimi zwierzątkami, o których mowa dalej. Wiem także, że bardzo trudno ją zniszczyć. Bo nasza pierwsza część, choć jest praktycznie stale w użytku wciąż wygląda jak nowa, a ma już przecież dwa lata. To chyba dobrze o niej świadczy prawda? W zasadzie mogłabym Wam ją tak długo zachwalać. Pisać jaka jest ciekawa, jaką ma śliczną szatę graficzną itp., ale z drugiej strony, po co? Sprawdźcie sami. Daję głowę, że się nie zawiedziecie. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz