24 grudnia 2013

Życzenia nitką haftowane


S. M. MICHAELA BŁACHUT ISSM

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 96
format: 22x22 cm
rok wydania: 2009
cena: 16,80 zł



Dziś książka, która zachwyciła mnie już dawno temu i od tamtej pory nie potrafiłam o niej zapomnieć. Jak widzicie, nie jest to żadna nowość i naprawdę dziwi mnie, że ta publikacja nie zyskała dotąd wielkiego rozgłosu. Bo czary jakie można tworzyć przy jej pomocy zapierają dech w piersiach. Ja przynajmniej nie potrafiłam oderwać od nich wzroku i wciąż jestem pod ogromnym wrażeniem. Okazuje się bowiem, że mając do dyspozycji jedynie kartkę papieru, igłę i nici możemy wykonać przepiękne kartki świąteczne, imieninowe, urodzinowe, a także różnego rodzaju zaproszenia. A efekt jest naprawdę niesamowity!

Haft strukturalny (inaczej matematyczny) polega na takim przewlekaniu nici na papierze, by przecinały się one ze sobą w odpowiednim miejscu tworząc ciekawy wzór. Są one wykonane zazwyczaj na figurach geometrycznych: kołach, kwadratach, prostokątach i trójkątach i stąd chyba jego nietypowa nazwa. I choć wszystko to brzmi bardzo technicznie całość wygląda cudownie i wcale nie kojarzy się z liczeniem. A w połączaniu z jakimś ciekawym wzorem, ładną ilustracją czy obrazkiem sprawia, że wygląda jak prawdziwe dzieło sztuki. 

Taki haft jest bardzo efektowny i oryginalny. A co najważniejsze, wcale nie jest trudny! Wystarczy odrobina cierpliwości, odpowiednio przygotowana kartka i gotowe. Potem już tylko bawimy się w przewlekanie  nitki i podziwiamy jak na naszych oczach powstaje śliczny wzór. Ja jestem zachwycona i aż się palę, by sama tego spróbować. Mam wiele pomysłów i ogromny zapał. No i baaardzo się cieszę, że mam tę książkę. Bo z nią wszystko będzie duuuużo prostsze.

W tej publikacji znajdziemy przede wszystkim dokładną instrukcję jak przygotować się do takiej pracy, jakie przedmioty są niezbędne by wykonać haft matematyczny oraz całe mnóstwo szablonów, pomysłów i inspiracji do tworzenia. Każdy pomysł jest dokładnie opisany i zobrazowany krok po kroku. Wyjaśnienia są proste i łatwo zrozumiałe, natomiast zdjęć jest tak wiele, że i bez czytania opisów wszystko staje się jasne.

Poza tym książka ta jest przepięknie wydana. Ma mnóstwo ślicznych zdjęć z przykładami kartek i zaproszeń wykonanych haftem strukturalnym, że aż chciałoby się coś takiego stworzyć własnymi rekami. Już sobie wyobrażam minę przyjaciół i rodziny, gdy na święta Bożego Narodzenia otrzymają ode mnie pocztówki wykonane samodzielnie. A ponieważ takie tworzenie nie wygląda na bardzo trudne, za to sprawia wrażenie całkiem przyjemniej i ciekawej czynności - zamierzam zarazić ta pasja również pozostałych domowników. Według autorki tej publikacji nawet siedmioletnie dzieciaczki świetnie sobie już z tym radzą. Dlaczego by więc nie spróbować? Jestem pewna, że moja mała artystka z przyjemnością się do mnie przyłączy.

"Mała rzecz, wykonana z miłością i pasją, jest zawsze piękna i równie ważna, jak wielkie dzieło."

Jeśli się z tym zgadzacie, to koniecznie powiększcie swój księgozbiór o tę właśnie książkę i cieszcie się z tworzenia przepięknych kartek dla swoich bliskich. Rozdawajcie uśmiechy i bawcie się kreatywnie. Ja zaczynam już wkrótce ;)

3 komentarze:

  1. Ja tez uwielbiam wyszywaćhaftem matematycznym i bardzo dziekuje za podpowiedz o tej ksiazce mam nadzieje ze ja dostane pozdrwiam biore tez rysunki z malowanek dziecinnych sa tez fajne Grazyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam juz dostałam tą książke naprawde fajna i myślę ze jest bardzo pomocna bo sąinstrukcje pozdrwiam Grazyna

    OdpowiedzUsuń