18 sierpnia 2013

To dziewczynka!


Pierwsze trzy lata

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 126
format: 19x25 cm
rok wydania: 2013
cena: 29,90 zł


Zanim moje maleństwo sięgnie po literaturę specjalnie przygotowaną dla niej to najpierw ja wykorzystam książkę, która choć stworzona jest z myślą o tych najmłodszych to z pewnością nie nadaje się do czytania ani do zabawy dla nich. Za to pozycja ta z pewnością stanowi wspaniała pamiątkę nie tylko dla rodziców, ale i samego szkraba.

Gdy Alicja była malutka od razu zaopatrzyłam się w tego typu książkę, a potem regularnie uzupełniałam poszczególne strony. Nie wymagało to ode mnie zbyt wiele pracy. Wręcz przeciwnie, cieszyłam się mogąc zapisywać w odpowiednim miejscu postępy w rozwoju mojej córki, wspomnienia, ciekawe wydarzenia z jej dzieciństwa i wszystko co tylko przyszło mi do głowy... Teraz z rozrzewnieniem oglądam ten album choć Ala ma zaledwie 6 lat. Już sobie wyobrażam, jak będę się czuła oglądając do za kilkanaście lat...

Teraz poszukując podobnego albumu dla mojej drugiej córeczki trafiłam miedzy innymi na tę książkę. Z przyjemnością dokładnie ją przestudiowałam i stwierdziłam, że jest to właśnie to czego szukałam. "To dziewczynka!" to album do gromadzenia wspomnień z pierwszych trzech lat życia naszego dziecka. Dobrze przeczytaliście. Z trzech lat! Zazwyczaj takie albumy skupiają się na pierwszym roku,  tymczasem tutaj nasze wspomnienia będziemy notować znacznie dłużej.

A informacji zawartych w tej książce jest naprawdę dużo. Na początek mamy okazje zapisać ku pamięci co działo się zanim nasze maleństwo przyszło na świat, jak rodzice zareagowali na wiadomość o nowym członku rodziny, jak się poznali, jak przeżywali badania USG itp. Potem zapisujemy dobrą nowinę, czyli to, że nasze dzieciątko jest już na świecie. Jest tu miejsce na wagę, wzrost, informacje o osobach uczestniczących przy porodzie itp. A dalej oczywiście nie zabraknie miejsca na pierwsze postępy, słowa, ząbki, cechy charakterystyczne bobasa i wiele wiele więcej...

Nie będę Wam tu wymieniać wszystkich tych informacji, bo zajęło by mi to całe mnóstwo czasu, ale wierzcie mi, że jest tego bardzo dużo. Jestem pewna, że dzięki tak kompleksowym notatkom w naszej pamięci pozostanie znacznie więcej wspomnień... Oprócz tego w albumie tym jest bardzo dużo miejsca na zdjęcia i różnego rodzaju pamiątki. Dzięki temu nasz album jest jeszcze ciekawszy.

Podoba mi się także wydanie tej książki. Kartki są grube i śliskie, ale nie na tyle, by podczas uzupełniania poszczególnych miejsc co chwilkę buntował nam się długopis. Na szczęście tak nie jest. Album można uzupełniać długopisem, a nawet pisakiem. Bo grube strony zapewniają, że nic nie będzie widoczne na odwrocie. Poza tym kolorowa i wesoła grafika sprawia, że książeczka ta jest bardzo miła dla oka i pięknie się prezentuje. Nawet gdybyśmy nie mieli na dany temat żadnego zdjęcia, to nie odczujemy tego braku, gdyż wesołe ilustracje pięknie zdobią każdą kartkę.

Mnie ten album naprawdę bardzo się podoba, Już rozpoczęłam uzupełnianie i cieszę się, że tak pięknie to wygląda. My i nasza mała dziewczynka będziemy mieli dzięki temu albumowi fantastyczna pamiątkę!

2 komentarze:

  1. Piękne ilustracje. Mam dwa takie albumy, od dwóch lat leżą częściowo tylko uzupełniane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś interesującego dla małych czytelników;)

    OdpowiedzUsuń