28 maja 2013

Imię dla Twojego dziecka


WOJCIECH JÓŹWIAK

wydawnictwo: Bis
ilość stron: 416
format: 17x24 cm
rok wydania: 2010
cena: 38 zł

Imię dla naszego maluszka to niezwykle ważna sprawa. I nie mam na myśli teraz żadnych przesądów czy znaczeń zapisanych w gwiazdach. Jednak prawdą jest, że nasze dziecko będzie je nosiło do końca życia, zatem dobrze by było, gdyby nie wstydziło się podjętej przez nas decyzji... Wiem, że są także takie osoby, które wierzą w przeznaczenie, horoskopy i wpływ gwiazd na nasze życie. Zatem wybór imienia dla nowego członka rodziny jest dla nich jeszcze trudniejszym zadaniem. Nie kierują się oni tylko swoim gustem, nie dobierają odpowiedniego imienia do nazwiska czy też otoczenia. Tacy rodzice myślą także o tym jakie znaczenie ma dane imię, czy pasuje do pory, w jakiej maluszek się urodzi i wielu innych aspektów, o których dotąd nie miałam nawet pojęcia.

Już wkrótce nas także czeka to trudne zadanie. Wierzcie mi, że choć od pewnego czasu intensywnie przeglądamy różnego rodzaju imienniki to wciąż nie jesteśmy w stanie podjąć ostatecznej decyzji. I stąd pomysł, by sięgnąć właśnie po tę książkę. Pomyślałam, że może tutaj znajdę coś, co mi wpadnie w oko :)

"Imię dla Twojego dziecka" to zbiór różnego rodzaju porad zarówno dla rodziców, którzy interesują się astrologią jak i wszystkich innych. Już na samym początku dowiadujemy się czym w zasadzie jest imię. Skąd się wywodzi ta tradycja i jakie ma ono znaczenie dla człowieka. Potem przeczytamy kilka słów o tym jaki wpływ ma imię na nasz los. W jaki sposób mają one związek z astrologią itp. Dalej autor przybliża nam również charakterystykę poszczególnych znaków zodiaku, by wreszcie dojść do innych zagadnień. Ponieważ Wojciech Jóźwiak jest astrologiem przeanalizujemy imiona pod różnymi względami. Na początek - liczby. Najpierw obliczamy liczbę danego imienia, by po chwili dowiedzieć się jakie ona ma znaczenie dla jego właściciela. Potem uczymy się obliczać ascendent, czyli potocznie rzecz ujmując znak zodiaku :) Nie jest to jednak takie łatwe jakby się wydawało. My zazwyczaj bierzemy pod uwagę ogólne dane, które znajdziemy w pierwszej lepszej gazecie z horoskopem. Tutaj autor wyjaśnia nam, że wszystko zależy od tego kiedy i o której godzinie urodził się maluszek! A nawet w jakiej miejscowości! Hm... ciekawe prawda? Na kolejnych stronach poznamy pochodzenie poszczególnych imion oraz ich podział według planet, którym podlegają. Znajdziemy także imiona, które są najlepsze dla poszczególnych znaków zodiaku, aż w końcu docieramy do miejsca, w którym możemy poznać dokładnie charakterystykę każdego imienia z osobna.

Wszystkie imiona wymienione w tym poradniku są bardzo szczegółowo opisane. Autor podczas omawiania każdego z nich uwzględnił te cechy, o których mowa była we wstępie książki, oraz określił ogólną charakterystykę osoby, która je nosi. Muszę przyznać, że gdy czytałam na temat mojej córeczki to opis z książki zgadza się z charakterem mojego dziecka w 100%! Wierzcie mi, że sama byłam zaskoczona, ale taka właśnie jest moja Alicja! Nie mogłam zatem oprzeć się pokusie i sprawdziłam także co autor pisze o mnie i moim mężu. W tych przypadkach zgodność waha się pomiędzy 75-85%. Ale uważam, że to także sporo :) Zamierzam przeanalizować tak wszystkich moich bliskich. Może dowiem się na ich temat czegoś ciekawego?

Wracając do lektury - muszę przyznać, że korzystanie z tego poradnika jest banalnie proste. Znalezienie interesującego nas fragmentu jest łatwe i jestem pewna, że każdy bez trudu sobie z tym poradzi. Dodatkowym ułatwieniem jest bardzo szczegółowy i przejrzysty spis treści na końcu poradnika. Oprócz tego, że wymienione są w nim nawet najdrobniejsze zagadnienia znajdujące się we wstępie poradnika, to także znajdziemy odnośniki do stron wszystkich zawartych w książce imion. A jest ich całkiem sporo, bo aż 250. Fakt, w Polsce pewnie jest ich jeszcze więcej, ale tutaj znajdziemy te najbardziej znane i najczęściej używane. Mam nadzieję, że mnie ta ilość wystarczy, bo jak na razie wciąż jestem na etapie poszukiwań :)

1 komentarz: