26 maja 2012

Jak Lolek został papieżem


Opowieść o błogosławionym Janie Pawle II

MARIUSZ WOLLNY

wydawnictwo: Skrzat
ilość stron: 160
format: 14x19,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 19,71 zł


Przyznam szczerze, że nie jestem zwolenniczką biografii i bardzo rzadko sięgam po takie książki. W tym przypadku zachęcił mnie główny bohater książki. Błogosławiony Jan Paweł II to przecież bardzo wyjątkowo postać. I choć czytałam już sporo książek na Jego temat oraz oglądałam liczne programy TV nie miałam wątpliwości, że takich informacji nigdy nie jest za wiele.

Jak Lolek został papieżem to książka stworzona z myślą o dzieciaczkach. Autor w bardzo prosty sposób postanowił przybliżyć naszym pociechom tak ważną w życiu każdego Polaka i każdego chrześcijanina osobę. I muszę przyznać, że wyszło mu to rewelacyjnie. 

W zasadzie treści tej lektury nie muszę opowiadać. Jest w niej bowiem zawarte całe życie Błogosławionego Jana Pawła II. Począwszy od okresu dzieciństwa, gdy Karol Wojtyła jako dziewięcio letni chłopiec stracił matkę, a potem brata. Czasy, w których Jego marzenia i priorytety wciąż ulegały zmianie. Gdy miał całe mnóstwo planów na przyszłość. Poprzez lata młodzieńcze, okres wielkich pasji i planów, potem czasu wojny... Jest również omówiony okres kapłaństwa. Autor opisuje kiedy Karol Wojtyła postanawia zostać księdzem, w jakich okolicznościach zostaje biskupem, kardynałem, aż wreszcie... papieżem. Książka kończy się wraz ze śmiercią naszego Wielkiego Polaka i choć to tylko książka na nowo przeżywamy wszystkie te ważne chwile. 

Powiem szczerze, że to bardzo wartościowa lektura. Ja przeczytałam ją jednym tchem. Nie wiem jednak czy taka tematyka książki zainteresuje dzieci. Ale jestem pewna, że warto spróbować.

Na pewno jej ogromną zaleta jest sposób przedstawienia życia Jana Pawła II. Nie jest to taka typowa biografia, lecz bardzo wciągające opowiadanie. W treści znajdziemy mnóstwo szczegółów, ciekawostek i zaskakujących wydarzeń z życia Karola Wojtyły. Mamy okazje poznać go jako człowieka, dowiedzieć się jaki był i co lubił. A forma zwykłego opowiadania sprawia, że książka po prostu się nie nudzi. Bardziej przypomina zwykła młodzieżowa lekturę niż poważną biografię.

Tekst jest pisany prostym i zrozumiałym językiem. Podczas czytania mamy okazje poznać lub przypomnieć sobie wiele wypowiedzi Błogosławionego Jana Pawła II. Liczne cytaty zawarte w treści sprawiają, że książka jest nam bliska, jakbyśmy przezywali wszystko od nowa.

Dodam także, że ta lektura nie jest obszerna. Powiedziałabym raczej, że autorowi w ciekawy sposób w tak niewielkim dziele udało się zawrzeć wszystkie niezbędne informacje.

Powiem krótko. Jeśli zdecydujecie się sięgnąć po tę książkę, z całą pewnością nie będziecie żałować.
Polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz