8 kwietnia 2012

Dziecko od narodzin do 1 roku


ANNE BACUS

wydawnictwo: Hachette
ilość stron: 232
format: 15x21 cm
rok wydania: 2012
data premiery10 kwiecień 2012
cena: 29,90 zł


Gdy w domu pojawia się dziecko nasze priorytety natychmiast się zmieniają. Zresztą do tej chwili przygotowujemy się przez 9 miesięcy. Ale trzeba przyznać, że maleństwo zmienia w naszym życiu wszystko. A każdy odpowiedzialny rodzic pragnie, by ich dziecku niczego nie brakowało, by rozwijało się zdrowo i szczęśliwie. Warto więc sięgnąć po odpowiednią lekturę, która ułatwi nam wszelkie przygotowania oraz wychowanie naszego maluszka.

Ja polecam właśnie tę książkę.  Zawiera ona bowiem wszystkie niezbędne informacje przydatne zarówno przyszłym jak i świeżo upieczonym mamusiom i tatusiom. Książka zaczyna się od dobrych rad przygotowujących nas do przyjęcia niemowlęcia w naszym domu, czyli jak przygotować kącik dziecka, jakie wybrać meble, dekoracje, wyposażenie. Jaką przygotować wyprawkę dla malucha czy na co zwrócić uwagę wybierając mu imię. Kolejne rady dotyczą już samego niemowlęcia. Pierwsze chwile po porodzie, sugestie dotyczące karmienia, potrzeb maluszka, co robić gdy dziecko płacze itp.

Takich zagadnień jest naprawdę mnóstwo, od emocjonalnych dotyczących czułości jakie powinniśmy okazywać swojemu dziecku, po bardziej przyziemne dotyczące kąpieli, snu, organizacji życia, poszerzania diety niemowlęcia itp. W tym przewodniku zapoznamy się także z wszystkimi etapami rozwoju fizycznego i emocjonalnego naszego maleństwa. Przeczytamy o bezpieczeństwie, zabawach, zabawkach, wyjazdach itp. Nie ma więc zagadnienia, które nie byłoby poruszone w tej książce. A co najważniejsze, treść w niej zawarta jest pisana prostym i łatwym do zrozumienia językiem.

Oprócz tego najważniejsze informacje są ujęte w tabelkach, wytłuszczonym drukiem lub na innym tle. Zatem korzystanie z tej książki to czysta przyjemność. Ciekawe rady, szeroki zakres informacji oraz przejrzystość ujętej treści to chyba jedna z największych zalet tej książki. I jestem przekonana, że każdy rodzic znajdzie w nim tematy, które go zainteresują.

Ja jestem bardzo zadowolona. Czytałam tę książkę stwierdziłam, że gdybym miała ja 4,5 roku temu w wielu przypadkach byłoby mi dużo łatwiej. Ale kto wie, może jeszcze kiedyś mi się przyda ;)

Za książeczkę pięknie dziękuję wydawnictwu HACHETTE :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz