29 listopada 2011

Nic


MARIA MARJAŃSKA-CZERNIK

wydawnictwo: Stentor
ilość stron: 30
format: 30x22 cm
rok wydania: 2008
cena: 18zł


Książka ta opowiada nam o NIC.
NIC wygląda nijako, nie możemy go zobaczyć, bo NIC po prostu nie widać...
Pewnego dnia NIC postanowiło pozwiedzać i wybrać się w podróż dookoła świata, ponieważ jak dotąd jeszcze nic nie widziało... Najpierw wsiadło do autobusu, później przesiadło się do pociągu siadając jakieś Pani na kapeluszu, następnie postanowiło popłynąć statkiem, niestety nadszedł sztorm... NIC jechało również motorem, metrem oraz leciało samolotem gdzie obok NIC usiadł NIKT :) NIC chciało go zagadać, ale nic nie przychodziło mu do głowy...

Co jeszcze za przygody przeżyło NIC dowiecie się oczywiście z książki :)))

Szczerze powiem, że pierwszy raz spotkałam się z taką książką :)
Pełno w niej zabawy słowami... NIC i nic w tej książce mają zupełnie inne znaczenie... 
Myślę, że chodzi tu o to, abyśmy zwrócili uwagę, że to o czym w ogóle się nie mówi, nie myśli również może odgrywać jakąś rolę czy to w naszym życiu czy też ogólnie na świecie...

Muszę przyznać, że czytając tę książkę musiałam czasem wytężyć umysł :) Musiałam trochę pomyśleć, zastanowić się, próbowałam sobie wyobrazić to NIC :)
Dla mojego dziecka jest to jeszcze trochę zbyt skomplikowane, nie potrafił połapać się w tej grze słów, chociaż słuchał z zainteresowaniem :) Na pewno wrócimy do tej książki kiedy synek podrośnie na tyle, żebyśmy mogli o tym podyskutować :)

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od wydawnictwa STENTOR, dziękuję :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz